کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع بازاريان گفت: وابستگي شديد ريال را به دلار نفتي کاهش خواهم داد و اجازه نمي‌دهم افسار پول ايران در دست آمريکا باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "محسن رضايي" کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري صبح امروز در جمع بازاريان تهران گفت: دليل انتخاب بازار براي اين برنامه نشان دهنده اهميت اقتصاد در نگاه من است چرا که مردم بايد به اداره کشور برگردند و کارمان در تبليغات انتخاباتي با حضور در جمع مردم است.

وي ادامه داد: اولويت من اقتصاد است و بازار نيز از کانون‌هاي نماد اقتصادي است که در اين عرصه بيکاري و گراني را کاهش و ارزش پول ملي را به ثبات خواهم رساند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: از شروع مسير در بازار تا مکان برگزاري برنامه غرفه‌هايي ديدم که نمي‌توانم درد آن را پنهان کنم چرا که بسياري از مردم از کنار مغازه‌ها مي‌گذشتند اما قدرت خريد نداشتند.

وي ادامه داد: قيمت‌ها به نحوي است که حتي باعث ناراحتي فروشندگان شده است.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: من از خرمشهر و از سرزمين ايثار و فداکاري آمده‌ام و ان شالله با کمک مردم خواهم توانست جمهوري اسلامي را از اين بحران اقتصادي عبور دهم.

رضايي اظهار داشت: ما در سالهاي اخير در عرصه‌هاي امنيت، دفاع و قدرت پيشرفت‌هاي زيادي داشته‌ايم و نفوذ سياسي ما براي اولين بار به درياي مديترانه رسيده و در منطقه خاورميانه حضور جدي داريم.

وي افزود: انقلاب ما فقط به خاطر کسب اقتدار و امنيت نبود بلکه هدف تشکيل زندگي مناسب براي مردم و پيشرفت اقتصادي بوده است.

رضايي افزود: همه دولت‌ها براي ايران و ملت اين کشور دلسوزي کرده و زحمات زيادي کشيدند اما در حوزه اقتصادي رشد اقتصادي ايران زير 4 درصد بوده است در حالي که اين درصد بايد بالاي 8 يا 9 درصد مي‌شد.

دبير تشخيص مصلحت نظام گفت: ما بايد با سرعت بالاي 100 کيلومتر در اقتصاد حرکت کنيم در حالي که امروز سرعت حرکت ما زير 50 کيلومتر است.

وي ادامه داد: ما در حوزه دفاعي و امنيتي با سرعت تمام جلو رفتيم اما کشورهايي مانند کره جنوبي و ترکيه در اقتصاد از ما جلو زدند لذا بايد تحول بزرگي در اين عرصه اتفاق بيفتد.

وي افزود: بيکاري و گراني در سالهاي اخير سم مهلکي در اقتصاد ما شده به طوري که مانند ديواري جلوي پيشرفت ايران را گرفته است.

رضايي اظهار داشت: رتبه ايران در حوزه کسب و کار بالاي 100 و رتبه رقابت پذيري و شاخص‌هاي آن 60 است چرا که هر سه دولت قبلي با وجود تفاوت‌هاي سياسي در حوزه اقتصادي مشابه هم عمل کرده‌اند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: من دوران سختي را گذرانده‌ام چرا که مشکلات را مي‌ديدم اما چون اختياري نداشتم نمي‌توانستم کاري انجام دهم هر چند به همه دولت‌ها مشورت داده‌ام.

وي گفت: من با مطالعه کامل اقتصاد ايران و اقتصاد بين‌الملل خودم را آماده کرده‌ام تا به عنوان سرباز ملت ايران باشم و مشکلات آن‌ها را حل کنم.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: به شرف رزمندگي‌ام قسم مي‌خورم و قول مي‌دهم که با استفاده از ارزش‌ها وضع موجود را تغيير دهم و اجازه فشار بيشتر از اين به مردم را نمي‌دهم تا خدايي ناکرده خطري نظام را تهديد کند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: دولت‌هاي قبلي همه مصرف کننده ثروت بودند و ما هيچ دولت توليد کننده ثروت نداشتيم چرا که هر وقت فروش نفت کاهش پيدا مي‌کرد با استقراض از بانک مرکزي اسکناس‌هاي پشتوانه چاپ کرده و باعث تورم گراني مي‌شد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اين که براي بهبود وضعيت اقتصادي چه زماني را تعيين مي‌کنيد؟ گفت: تعيين زمان براي اين امر مهم هدف‌هاي عوام فريبي و تبليغاتي دارد لذا من زماني تعيين نمي‌کنم اما در اولين فرصت گراني را مهار و مشکل اشتغال را حل خواهم کرد.

رضايي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه چه زماني رئيس ستاد انتخابات خود را تعيين خواهيد کرد؟ گفت: من معتقد به کار دسته جمعي هستم لذا هيئت رئيسه‌ پنج نفره‌اي در ستاد خواهم داشت که طي روزهاي آينده معرفي خواهند شد.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اينکه ملاقات شما با آقايان علي مطهري و عماد افروغ براي استفاده از آن‌ها در ستادهايتان است؟ گفت: ما قبلا نيز با اين افراد جلسه داشتيم من به کسي هيچ قولي نداده‌ام اما دنبال دولت فراگير هستم و همه کساني را که نظام را قبول داشته و توانايي بالايي دارند را وارد صحنه خواهم کرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: اقتصاد ايران به دلارهاي نفتي گره خورده است و هرگاه که فروش نفت کاهش پيدا مي‌کند ثبات پول در کشور به هم مي‌خورد.

وي ادامه داد: من در عرصه اقتصاد وابستگي شديد به دلارهاي نفتي را تصويب خواهم کرد و اجازه نمي‌دهم افسار ما در دست آمريکا باشد و به طور عملي اين کار را نشان خواهم داد چرا که با شعار مرگ برآمريکا در خيابان‌ها نمي‌توان کاري کرد.

وي ادامه داد: در عرصه اقتصاد صادرات غيرنفتي را توسعه و در حوزه کشاورزي تحولات بزرگي ايجاد خواهم کرد.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره رابطه ايران و آمريکا گفت: اين مسئله از پيچيده‌ترين مسائل ديپلماسي قرن 20 است که من اين نکته را دقيق و جدي پيگيري خواهم کرد در دوران هاشمي بحث مذاکره با آمريکا در شوراي امنيت مطرح شد که بعد از آن من به خدمت رهبر انقلاب رسيدم  و ايشان فرمودند که چه کسي مي‌خواهد براي مذاکره با آمريکا برود.

وي افزود: منظور رهبر معظم انقلاب اين بود که افرادي مثل باکري و حسين خرازي بايد آماده مذاکره باشند تا اين که پشت ميز مذاکره تحت تاثير آمريکا قرار نگيرند و منافع ايران را دو دستي تقديم آن‌ها نکنند.

رضايي اظهار داشت: من اين مسئله را با جزييات تمام بررسي کرده‌ام که بعد از تصويب مقام معظم رهبري و تاييد ايشان اين جزييات را بيان خواهم کرد تا ان شالله تنش‌هاي اين عرصه را کاهش دهيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره مذاکرات گفت: طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب مذاکرات ما بايد در حوزه مسائل اقتصادي باشد و بعد از آن با بررسي بيشتر مي‌توانيم در حوزه محيط زيست مبارزه با مواد مخدر و ديگر حوزه‌ها نيز مذاکراتي داشته باشيم.

رضایی اظهار داشت: من در دفع خطر از ملت ایران نفر ایران هستم و به خود افتخار می‌کنم، یک جان ناقابل و یک حیثیت و آبرو دارم که هر گاه احساس خطر کنم در هدیه کردن آن به خدا و ملت ایران کوتاهی نخواهم کرد.

دبیر مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود: من در حوزه‌ای از سیاست خارجی کف دست خودم را برای کسی رو نخواهم کرد و با ابتکار عمل بخرج خواهم داد که در این رابطه استراتژی با نام قیچی دارم.

وی افزود: این استراتژی به این معنی است که در داخل کشور با کارآمدی اقتصادی باید به غرب نشان دهیم که در مقابل تحریم‌ها زانو نمی‌زنیم و در حوزه خارجی با یک دیپلماسی کارآمد و موثر پشت میز مذاکره نشسته و از منافع ملت ایران دفاع خواهیم کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: ما باید با کارآمدی اقتصادی کاغذهای تحریم‌های اقتصادی را پاره کنیم نه اینکه بگوییم این تحریم ‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیستند.

رضایی در پاسخ به خبرنگاری از رسانه چینی که درباره روابط ایران و چین در دوره احمدی‌نژاد گفت: این روابط محاسن و معایبی دارد چین یک کشور آسیایی بزرگ است که می تواند تعاملات بهتری با ما داشته باشد.

وی ادامه داد: کشور چین می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای به ایران کمک کند و به خاطر میلیاردها پولی که در این کشور داریم وام‌هایی برای ساختن ایران اسلامی در اختیار ما قرار دهد و در برابر تحریم های غیرقانونی غرب علیه ایران بایستد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نامه‌ای که وی به هاشمی نوشتند گفت: من نامه‌ای به هاشمی نوشتم که مردان بزرگ اشتباهات بزرگ می‌کنند و اعتراض من به طور علنی نبود.

وی افزود: از هاشمی که با نهایت صبر و بردباری از رأیی که شورای نگهبان صادر کرد تمکین کرد تشکر می‌کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: 1+5 تبدیل به میزی برای قانوني جلوه دادن کارهای خلاف و ضد بشریت آمریکا شده است و با وقت کشی تلاش دارد تحریم‌ها اثر منفی خود را بر زندگی مردم ایران بگذارد که ما با تدبیر به این وقت کشی پایان داده و آمریکا را پای میز مذاکره خواهیم آورد.

رضایی گفت: خاورمیانه به چالش خیز‌ترین منطقه دنیا تبدیل شده و  هر روز هزاران انفجار در افغانستان، سوریه، بحرین و فلسطین اتفاق می‌افتد لذا کشورهای منطقه باید به جای تکروی دسته جمعی کار کنند.

وی افزود: ما اتحادیه آسیای جنوب غربی را شکل خواهیم داد و به جای حرکت‌های دوجانبه حرکت‌های دسته جمعی ایجاد خواهیم کرد و برپایه صلح امنیت و توسعه به منازعات پایان خواهیم داد هرچند ممکن است آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر ایجاد این اتحادیه کار‌شکنی کند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دولت فکری تشکیل خواهم داد به طوری که در کنار هر وزارت‌خانه وزارت‌خانه فکری خواهد بود و علاوه بر وزیر اجرایی وزیر فکری از بین کارشناسان کشور خواهیم داشت.

گفتنی است، در این مراسم خانه مداحان اهل بیت کارت افتخاری خود را تقدیم رضایی کردند.

شایان ذکر است رضایی در این مراسم در جمع بازاریان از سایت ویکی رضایی با رمز یا اباالفضل رونمایی کرد که در این سایت برنامه‌های وی قرار داده شده و همه مردم ایران از هر نقطه جهان می‌توانند نظرات خود را برای اداره کشور ارسال کنند.

لازم بذکر است، وی همچنین از خلاصه کتاب "دولت فراگیر" و "جامعه امید" نیز رونمایی کرد که این کتاب در مجموع 14 جلد است.

انتهای خبر/

برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار