يک کارشناس سياست خارجي گفت: رفتار آژانس بايد در دو بعد فني و حقوقي تعريف شود، اما به دليل اعمال نفوذ قدرت‌های بزرگ، رفتار این سازمان سياسي بوده و به جاي حل مسئله در چارچوب‌های دیگری به دنبال گسترش موضوع هسته‌اي ايران است.

" مهدي فضايلي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به درخواست آژانس مبني بر بازديد مجدد از سايت پارچين گفت: اين درخواست آژانس تکراري بوده و در زمان البرادعي نيز چنين ادعايي در خصوص بازديد مجدد از سايت مطرح شد و بازرسين براي بررسي‌هاي مجدد از سايت حضور پيدا کرده، اما هيچ نشانه‌اي از فعاليت‌هاي هسته‌اي مشاهده نکردند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران بارها آمادگي خود را در اين خصوص اعلام کرده و بر اساس تجربه‌اي که در مداليته غربي داشته، پيشنهاد مداليته جديدي بر اساس سوالات مورد نظر آژانس را ارائه داده است.

فضايلي در ادامه تصريح کرد: رفتار آژانس بايد در دو بعد فني و حقوقي تعريف شود، اما به دليل اعمال نفوذ قدرت‌ها در منطقه، رفتار این سازمان سياسي بوده و به جاي حل مسئله در چارچوب‌های دیگری به دنبال گسترش موضوع هسته‌اي ايران است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: آژانس حاضر به همکاري براساس تعهدات خود در قبال جمهوري اسلامي ايران نبوده و تحت تاثير اعمال نفوذ قدرت‌هاي غربي بي‌طرف عمل نمي‌کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پارچین ، اژانس ، غرب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار