یک فوق تخصص آسم و آلرژِي گفت : 5 درصد کودکان و 2/5 درصد بالغین دچار آلرژی می شوند که طی سالهای اخیر آلرژی روند افزایشی داشته است .

دکتر مریم محلوجی راد فوق تخصص آسم و الرژی در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شیوع آلرژی غذایی در کودکان 5 درصد و در بالغین 2/5 درصد است گفت : طی سالهای اخیر شیوع آلرژی های غذایی به خصوص الرژی به بادام زمینی افزایش یافته است .
 
وی با اشاره به اینکه اکثر الرژی های غذایی در کودکان شدید نبوده و معمولا با گذشت زمان از بین می روند اظهار کرد : در بیشتر کودکان مبتلا به الرژی به شیر گاو و تخم مرغ ، با افزایش سن علائم آلرژی از بین رفته ولی در مورد آلرژی به بادام زمینی ، اجیل ها و غذاهای دریایی این روند ادامه می یابد .
 
این فوق تخصص آلرژی وآسم یادآور شد : تنها درمان معتبر در آلرژی های غذایی ، تعیین غذاهای مسئول و واکنش های افزایش حساسیت در بیمار و حذف این غذاها از رژیم غذایی کودک است .
 
خارش دهان و کهیر علائم اولیه آلرژیک
 
وی با بیان اینکه حذف کامل غذاهای معمول مانند شیر ، تخم مرغ ، سویا ، گندم ، مرغ ، ماهی ، بادام زمینی و آجیل ها بسیار مشکل است چون این مواد غذایی در بسیاری از غذاهای فراوری شده وجود دارند اظهار کرد : در مورد واکنش های شدید و تهدید کننده حیات در مواجهه با برخی از غذاها را نشان می دهند ، والدین و در صورت امکان خود کودک باید اطلاعات کافی برای مقابله با این علائم و پیشگیری از آن را داشته باشند .
 
دکتر محلوجی راد ادامه داد :علائم اولیه در این واکنش الرژیک شامل خارش دهان ، تورم صورت و کهیر است که به دنبال آن علائم شدید تر مانند تنگی نفس ، تورم حنجره ، سرگیجه و افت فشار خون رخ می دهد .
 
وی در پایان خاطرنشان کرد : به نظر می رسد برای پیشگیری از الرژی تغذیه با شیر مادر در زمانی که غذای کمکی شروع میگردد ممکن است از ایجاد آلرژی غذایی به این غذاها جلوگیری نمایند ./ع2
برچسب ها: کودک ، آلرژی ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار