عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه ايران به عنوان محور اصلي راه حل مسائل سوريه در منطقه مطرح است گفت: کنفرانس بین‌المللی حل بحران سوریه در تهران نشان‌دهنده اثر‌گذاري جمهوري اسلامي ايران در تعيين وضعيت سوريه و همين‌طور وضعيت منطقه است.

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل، سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري کنفرانس بین‌المللی حل بحران سوریه در تهران  گفت: اين نشت مطمئنا تاثيرات  مثبتي را به دنبال خواهد داشت.
 
وي در بيان تاثير اين كنفرانس ادامه داد: اولين تاثير بيان اين مطلب است كه راهکار برون رفت سوريه از وضعيت موجود ديپلماتيک بوده و اين كنفرانس نشستي ديپلماتيک در اين راستاست.
 
حقيقت‌پور همچنين تصريح کرد: مطمئا اين كنفرانس نشان‌دهنده اثر‌گذاري جمهوري اسلامي ايران در تعيين وضعيت سوريه و همين‌طور وضعيت منطقه است.
 
عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: ايران به عنوان محور اصلي راه حل مسائل سوريه در منطقه مطرح است و تمامي دولت‌ها و کشورهايي که به نحوي در مسئله سوريه حضور دارند مي‌دانند بدون حضور و نفوذ جمهوري اسلامي ايران اين مسائل قابل حل نيست.

گفتني است به نقل از تابناك، خبرگزاری فرانسه موضوع برگزاری کنفرانس بین‌المللی حل بحران سوریه در تهران را مورد توجه قرار داده‌ است.
 
همچنين این خبرگزاری می‌نویسد، ایران روز چهارشنبه میزبان کنفرانسی بین‌المللی خواهد بود تا راهکاری سیاسی،ديپلماتيك برای بحران سوریه پیدا کند، در عین حال فرانسه، آمریکا و روسیه نیز در پی برگزاری کنفرانس دیگری هستند.

قابل ذكر است در این مطلب به نقل از معاون وزیر خارجه ایران آمده که بیش از چهل کشور و همچنین نماینده کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. 

انتهاي پيام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار