آمار 80 هزار مراجعه به موتور جستجوی بومی نشان دهنده استقبال خوب ایرانی‌ها از سرویس‌های بومی در فضای مجازیست‌.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛امروزه با توجه به رشد روز افزون اطلاعات و محتوای موجود در وب‌ و همچنین تغییرات زیاد در اطلاعات موجود موتورهای‌ جستجو نقش مهمی در بازیابی اطلاعات از اینترنت ایفا می‌کنند .
عظیم زاده مدیر پروژه موتور جستجوی فارسی "پارسی‌جو" گفت: موتور جستجوی بومی قادر به پوشش 100 میلیون صفحه فارسی است و روزانه پاسخگوی حدود 80 هزار پرس‌وجو از سوی کاربران فارسی زبان است و در صورت تخصیص منابع زیر ساختی لازم قابلیت افزایش پوشش 500 میلیون صفحه فارسی و پاسخگویی به حدود یک میلیون بازدید روزانه را خواهد داشت.
وی ادامه داد: از مهمترین فعالیتهای صورت گرفته در پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه فضای مجازی در زمینه بازیابی اطلاعات اجرای پروژه راهبری و پایش بر پروژه‌های توسعه موتور جستجوی فارسی است که در نتیجه آن بستر ارزیابی موتورهای‌ جستجو برای اولین بار در کشور ایجاد شده که حتی نتیجه مخالفتهای صورت گرفته در قالب مقالات مرتبط در مجامع معتبر بین‌المللی و داخلی منتشر شده است.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه موتور جستجوی بومی و روشهای ارزیابی آن اظهار داشت: با این موتور جستجو تحت عنوان پارسی‌جو در حال حاضر به صورت عملیاتی در حال سرویس‌دهی به کاربران فارسی زبان است بر این اساس در جهت ارزیابی عملکرد این موتور جستجو میز یک بستر ارزیابی شامل مجموعه‌ای از ابزار‌هاو روشهای ارزیابی توسعه داده شده است.
مدیر پروژه موتور جستجوی فارسی با اشاره به کاربردهای موتور جستجوی فارسی در حوزه فضای سایبر افزود: امروزه با توجه به رشد روز‌افزون اطلاعات و محتوای موجود در وب‌ و تغییرات زیاد در اطلاعات موجود موتورهای‌ جستجو نقش مهمی در بازیابی اطلاعات از اینترنت ایفا می‌کنند تا جائی که حدود 80 درصد از افراد از طریق موتورهای‌ جستجو به سایتها و اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا می‌کنند./ف
برچسب ها: موتور ، جستجوی ، مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار