انیمیشن ایران، کاری از مرکز پویانمایی صبا به شیوه ی رمز آلود و چیستان گونه شخصیت های معروف را معرفی می کند.

"علی مریخی" کارگردان، انیمیشن ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: ساخت انیمیشن ایران سال گذشته به سفارش مرکز پویانمایی صبا شروع شد و تولید آن با یک تیم شش نفره حدود 6 ماه به حلول انجامید.
وی افزود: انیمیشن ایران در 109 قسمت 3 دقیقه ای به صورت میان برنامه از شبکه پویا پخش خواهد شد.
"مریخی" تصریح کرد: معرفی شخصیت های معروف از جمله بهشتی، آوینی، فردوسی و همچنین اماکن ایرانی به مانند گنبد سلطانیه، مقبره حافظ و معماری بناهای تاریخی از اهداف این انیمیشن است.
وی اضافه کرد: تصاویر به گونه ای رمز آلود و چیستان گونه برای کودکان نشان داده می شود و در پایان قصه تماشاگر به مقصود مورد نظر می رسد و با فرایند تکمیل نقاشی آشنا می شود.
"مریخی " اظهار داشت: بعد از اتمام این انیمیشن قصد داریم با ساخت انیمیشنی بر اساس کتاب دکتر ولایتی 800 شخصیت معروف علوم شیعه را به مخاطب نشان دهیم.
وی بیان کرد: انیمیشن ایران به شیوه ساده ابتدایی و رمز گونه به کودکان آموزشی نقاشی و مفاخر ایران را می دهد.
وی عوامل این مجموعه را اینگونه معرفی کرد: فریبا غفوری و مژگان مرادی: نویسنده ، ایمان یزدان پژوه و سمیه سلطان علیان: انیمیشن، پرویز بهرام: دوبله، رشید رهنما: تدوین، جعفر فتوت: مجری طرح، پرویز بهرام: صدا و علی مریخی: کارگردان، تهیه کننده و طراح تصویر هستند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: انیمیشن ایران برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد و این انیمیشن جذاب بهانه ای است تا شخصیت های زیادی را معرفی کنیم./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار