من به عنوان یک فیلمساز با وجود این همه تبعیض و بی عدالتی در عرصه هنر، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شاكي هستم.


 
"داود توحید پرست" کارگردان، در گفتگو به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص فیلم سینمایی "شیرین قناری بود" و جشنواره کن گفت: من فیلم "شیرین قناری بود" را با ایمان و اعتقاد کامل و همچنین با فروش خانه و سرمایه ی زندگی ام ساختم تا این  فيلم در سرزمینم دیده شود.

وی افزود: اما متاسفانه در سال 90، شورای هپروتی انتخاب فیلم، پس از دیدن نسخه ی ناقص، بدون موسیقی و صداگذاری اعلام کرد، "شیرین قناری بود" در بخش مسابقه نباشد که همان موقع من اعتراض کردم که چنین شورای کج اندیشی را باید با آرپیچی نابود کرد.

این کارگردان در ادامه تصریح کرد: پس از نمایش فیلم های بخش مسابقه و تبعیض حضرات مثلاً فیلم شناس برای مردم و منتقدان آشکار شد و کارشناسان به عیان دیدند که چه اوضاع اسفناکی بر سينماي این سرزمین می گذرد.

"توحید پرست" بیان کرد: اخیراً نیز سازمان هاي تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق معمول به جشنواره کن لشکر کشی کرده اند و در اقدامی غیر انسانی و غیر عادلانه فیلم هایی را به جشنواره کن برای عرضه و فروش ارائه داده اند که امکان خرید آن ها در حد صفر است.

وی اضافه کرد: من اعتراضی به عرضه ی این گونه آثار در جشنواره" کن" ندارم ولی به شدت معترض تبعیض و نابرابری موجود در این زمینه هستم.

"توحیدپرست" عنوان کرد: سوال من این است که چرا این همه نهاد دولتی و غیر دولتی به جشنواره کن می رود و حتی دوست مثلاً کارشناسی به سلیقه ی خود فیلم های برتر اخیر ایران را به جشنواره های دیگر معرفی می کنند؛ اما هیچ نظارتی در این خصوص صورت نمی گیرد؟.

کارگردان "شیرین قناری بود" اظهار داشت: بخش خصوصی مگر گناه کبیره کرده که با وجود سرمایه گذاری در فرهنگ و هنر زحماتش دیده نمی شود؟ این که نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقط فیلم های ضعیف خودش را به جشنواره "کن" عرضه کنند و هیچ کمکی به ارائه فیلم های فرهنگی بخش خصوصی در جشنواره کن نکند؛ظلم بزرگی است که تنها در این زمان دیده می شود.

وی تصریح کرد: بنابراین من از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه مدیران فرهنگی و هنری کشور شاکی ام که به بخش خصوصی بی توجه است و از این همه تبعیض و نابرابری که در ماقبل قرون وسطی هم نظیر آن دیده نشده در تعجبم، و از همه ی منتقدان با شرف سینمای کشور خواستارم تا با پرداختن به این موضوع نگذارند که در روز روشن به بخش خصوصی کشور این همه ظلم شود.

"توحید پرست" اظهار داشت:با تبعیض و نابرابری این همه فیلم میلیاردی بی بو و بی خاصیت در بخش دولتی ساخته شده و سرمایه ی مردم خوب ایران به تاراج رفته و به هیچ اعتراضی هم پاسخ داده نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما چرا در ارائه فیلم ها به جشنواره کن باز هم بايد شاهد تبعیض بی عدالتی باشیم ؟لطفاً یک مدیر دولتی پاسخ بدهد.

گفتنی است، فیلم سینمایی "شیرین قناری بود" در جشنواره دهلی هند و بلاك آلمان حضور داشته و همچنین در شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم زنگبار در کشور تانزانیا در بخش مسابقه بین المللی پذیرفته شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار