مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح ساماندهی اتباع خارجی از 18 خردادماه جاری در این استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ سید علیرضا موسوی‌نژاد در نشست خبری طرح آمایش 9 در خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح ساماندهی آمایش پناهندگان خارجی به ویژه پناهندگان افغانی از سال 86 آغاز و در مراحل انجام دارای نتایج خوبی بوده است.

وی ادامه داد: طرح آمایش جمعیتی اتباع خارجی بر اساس طرح ساماندهی کل کشور در ارتباط با اتباع افغانی به اجرا در می‌آید.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سایت آمایش اتباع خارجی از شش خردادماه جاری راه‌اندازی شده است، گفت: اتباع خارجی برای گرفتن نوبت به این سایت‌ها مراجعه و در تاریخ مشخص برای ثبت اطلاعات به دفاتر کفالت مراجعه کنند.

موسوی‌نژاد با اشاره به مکان دفاتر کفالت در شهرستان بیرجند یادآور شد: این دفاتر در خیابان مفتح بین مفتح 52 و 54 و همچنین در پاسداران 21 آماده ارائه خدمات به اتباع خارجی هستند.

وی با بیان اینکه طرح سازماندهی اتباع خارجی از تاریخ 18 خردادماه جاری آغاز می‌شود، متذکر شد: با اجرای این طرح تمامی اطلاعات تولد، نقل و انتقال اتباع خارجه در سیستم ثبت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی کار دفاتر کفالت را سازماندهی اقامت و اشتغال اتباع خارجی عنوان کرد و افزود: این طرح برای بهبود و رسیدگی به امور و ایجاد رضایت‌مندی اتباع خارجی صورت می‌گیرد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در خراسان جنوبی 6 هزار و 800 نفر از اتباع خارجی مجاز و حدود 600 نفر غیر مجاز هستند، اضافه کرد: از این تعداد 3 هزار نفر دارای کارت آمایش اتباع خارجی هستند.

این مسئول با بیان اینکه آمایش جمعیتی هر سال اجرا می‌شود، گفت: هر ساله اتباع خارجی به دفاتر کفالت مراجعه کرده و ازدواج‌های صورت گرفته در پرونده آنها ثبت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی تلاش در بهبود روند رسیدگی اداری امور اتباع خارجی، صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور، کاهش مدت زمان انتظار برای رسیدگی به امور اتباع خارجی و کاهش تصدیگری دولت و واگذاری خدمات تصدیگری به بخش خصوصی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح آمایش اتباع خارجه برشمرد./ب

برچسب ها: ساماندهی ، اتباع ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.