سامانه مدیریت شهری 137 با بکارگیری دانش فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای دریافت و پیگیری درخواست های مردم در تمامی حوزه های شهری تاسیس شد و این سامانه برای دریافت پیام های شهروندان همیشه به گوش است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 21،محمد رضا دولت رئیس بازرسی منطقه با اشاره به اینکه 8 سال از فعالیت این سامانه می گذرد و 137 پل ارتباطی شهروندان و مسئولان شده بیان کرد:137 تلفنی همیشه بیدار برای حل مشکلات و معضلات شهری شهروندان با همت بلند مسئولان است. 
وی افزود:یکی از شاخص های مهم در سامانه 137 بازرسی شهرداری رسیدن به میزان قابل توجهی از رضایت اهالی از اقدامات این سامانه است و سامانه 137 در منطقه 21 در فروردین ماه سال جاری رکورد جدیدی را در کسب میزان رضایتمندی اهالی بدست آورده است و از 100 درصد،43/99 درصد رضایتمندی اهالی را کسب کرده که این میزان نشان از سرعت بالای رسیدگی به پیام های مردمی در زمان کوتاه و با سرعت زیاد است . 
رئیس بازرسی منطقه 21 در ادامه اظهار داشت:در اردیبهشت ماه سال جاری نیز در مجموع 1337 پیام ثبت شده که از این میان 7/98درصد از تماس ها انجام و تایید شده است و 3/1 درصد از پیام ها هم که انجام نشده در دست اقدام است یا برای انجام نیاز به زمان دارد. 
مهندس دولت گفت:متوسط زمان پاسخگویی در ماه گذشته به پیام شهروندان در مجموع 53 ساعت است که شاخص متوسط پیام 90 ساعت طی یک ماه برآورد شده و منطقه ما از شاخص اصلی هم جلوتر است البته این ساعت میانگین است و ممکن است پیامی در عرض 3 ساعت انجام شود و پیام دیگر یک ماه برای انجام نیاز به زمان داشته باشد. 
وی در خصوص بیشترین پیام ها در نواحی 3گانه منطقه نیز بیان داشت:از آنجا که ناحیه یک منطقه وسعت و جمعیت بالایی دارد طبیعی است که بیشترین پیام مربوط به این ناحیه باشد چنانکه ناحیه یک 656 پیام و 1/49 درصد کل پیام ها را به خود اختصاص داده است،ناحیه 2 هم با ثبت 413 پیام و 9/30 درصد در رتبه بعدی قرار دارد،همچنین ناحیه 3 منطقه با 235 پیام و 6/17 درصد در ردیف بعدی قرار دارد. 
این مقام مسئول افزود:این سامانه ماموریت های وسیعی را در بیش از 800 موضوع انجام می دهد،اما این ماموریت ها در بخش ها و حوزه های مختلف شهرداری تعریف شده و روبه افزایش است از قبیل آبگرفتگی معابر و درخواست نمک پاشی،رفع سد معبر اصناف و دستفروشان،پاکسازی جوی و انهار و مسیل ها،شستشوی مخازن زباله و جدول و مبلمان شهری و تابلوهای تبلیغاتی و درختان،جمع آوری سطل های زباله،درخواست نصب سطل زباله و غیره تنها بخشی از موضوعاتی است که اهالی میتوانند ضمن تماس با سامانه 137 از شهرداری منطقه درخواست کنند. 
رئیس بازرسی منطقه 21 با اشاره به راه اندازی سایت بازخورد و کنترل عملکرد و واحد پیگیری و بازدید  تصریح کرد:با تدابیری که شهرداری منطقه اندیشیده این سامانه گسترش یافته تا با راه اندازی این پایگاه ضریب احتمالات و خطا به حداقل برسد و هدف از این اقدام سرعت بالا برای انجام ماموریت و دقت بیشتر در انجام درخواست های شهروندان است و راه اندازی این سایت بیش از 50 درصد در بهتر شدن کارها تاثیر داشته و ما را به یک گام جلوتر از برخی مناطق تهران برده است. 
مهندس دولت گفت:برای ارتباط با این سامانه همیشه بیدار راه های مختلفی وجود دارد که ساده و راحت ترین راه ارتباط شهروندان با این سامانه گرفتن شماره 137 از طریق گوشی تلفن است،شهروندانی هم که اهل پیامک زدن هستند میتوانند پیام خود را در قالب متنی کوتاه به شماره 3000137 پیامک کنند همچنین از طریق دنیای مجازی و اینترنت نیز میتوان با این سامانه در تماس باشند.
ایشان در پایان به دستورالعمل نحوه ساماندهی نیروهای انسانی سامانه 137 در سال گذشته اشاره کرد و گفت : طبق این دستورالعمل کلیه نیروهای سامانه 137 نواحی و نیروهای فوریتی 137 که تحت پوشش پیمانکار بودند تبدیل وضعیت شغلی شده و جذب شرکت هادیان شهرشدند./ف
برچسب ها: سامانه ، رضایت ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار