نخستین نمونه اسانس گل محمدی کاشان مطابق با استاندارد ISO 9842 تولید شده در پژوهشکده اسانس­های طبیعی دانشگاه کاشان وارد بازار تجارت جهانی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان رییس پژوهشکده اسانس­های طبیعی دانشگاه کاشان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگاران گفت: پژوهشکده اسانس­های طبیعی دانشگاه کاشان با بکارگیری دانش فنی این اسانس را تولید و وارد بازار جهانی کرد.

عبدالرسول ابراهیم ­آبادی کیفیت این اسانس را منطبق با استاندارد ایزو (ISO 9842) دانست و افزود:اسانس تولید شده گل محمدی در پژوهشکده اسانس­های طبیعی دانشگاه کاشان مطابقت کامل با (ایزو) تدوین شده در کارگروه اسانس موسسه بین­المللی استانداردسازی دارد.

وی تصریح کرد: این اسانس مورد تایید شرکت­های عطرسازی کشور فرانسه و نیز تولیدکنندگان اسانس گل محمدی کشور ترکیه قرار گرفته است.

به گفته وی، میزان این اسانس تولیدی پنج کیلو است که پیش بینی می­شود تا یک ماه آینده به 20 تا 30 کیلو اسانس افزایش یابد.

رییس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان توان تولید دستگاه اسانس را 60 کیلو در هر فصل گل محمدی عنوان کرد و گفت: این دستگاه قابلیت فرآوری و تولید اسانس، گلاب و ماده معطر و با ارزش طبیعی فنیل اتیل الکل با کیفیت مرغوب و استاندارد از گل محمدی را دارد.

ابراهیم آبادی، اسانس را با ارزش ترین محصول گل محمدی دانست و افزود: این محصول در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، عطرسازی، آرایشی، بهداشتی و داروسازی کاربرد دارد./ب

برچسب ها: اصفهان ، اسانس گل ، محمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.