نقد "تلفن همراه رئیس جمهور" با وجود حذفیات و فیلمنامه ضعیف آن منصفانه نبوده و تنها نبردی نابرابر محسوب می شود.

"حمید سلیمی" منتقد سینما در خصوص نقد "تلفن همراه رئیس جمهور" به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: "علی عطشانی" کارگردان جوان سینما با ساخت فیلم هایی چون "پوست موز" و "دموکراسی تو روز روشن" نشان داد که به خوبی سینما، موقعیت های جذاب و حرف زدن با دوربین را می شناسد.
وی افزود: یکی دیگر از خصوصیات بارز این کارگردان، قابلیت ریسک پذیری اوست که بسیار قابل احترام است و ریسک او در جهت ساخت چنین فیلمی که بسیار هم برای او تبعات و مشکلات بسیاری داشت، ارزشمند است.
"سلیمی" اظهار داشت: نقد کردن این نسخه از فیلم خیلی دور از انصاف است چون فیلم نسبت به نسخه پخش شده آن در جشنواره متفاوت است و بسیاری از سکانس های جذاب و تأثیرگذار آن حذف شده و یک نبرد نابرابر محسوب می شود و افسوس که این فیلم به دور از التهاب اکران شده است.
وی در ادامه در خصوص نقد این اثر تصریح کرد: "تلفن همراه رئیس جمهور" فیلمی در ژانر سیاسی است و اصلی ترین ویژگی اش تاریخ مصرف آن بود که متأسفانه نتوانست در زمان خوبی اکران شود و همچون یک غذای بیات شده به دست مردم رسید.
وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ فیلم، فیلمنامه ضعیف آن است که نتوانسته موقعیت های کمدی و جدی را با یکدیگر تلفیق کند که این امر منجر به سرگردانی مخاطب شده است.
وی ادامه داد: ابتدا فیلم با طنز موقعیت آغاز می شود اما در نیمه دوم فیلم شخصیت طنز بدون زمینه چینی به یک شخصیت جدی و قهرمان تبدیل می شود و تصمیم به حل کردن مشکلات مردم جامعه اش می گیرد که این تغییرات نا به هنگام برقراری ارتباط مخاطب با فیلم را سخت می کند.
وی در خصوص بازی بازیگران عنوان کرد: بازی "مهدی هاشمی" و "بهناز جعفری" بسیار عالی و قابل احترام بود که باز هم فیلمنامه ضعیف باعث از دست رفتن بازی های خوب این دو بازیگر می شود و "اکبر عبدی" نیز بی نمک ترین بازی اش را در این فیلم به نمایش گذاشت.
"سلیمی" در خصوص سکانس پایانی فیلم بیان کرد: سکانس آخر فیلم یک سر و گردن از فیلمنامه بالاتر است و "عطشانی" به زیبایی از خلق این سکانس بر آمده است.
منتقد سینما ادامه داد: "عطشانی" به شدت به مخاطب فکر می کند و نیاز مخاطب را می داند و با وجود پلان های تکراری قصه انتقال پیام را به مخاطب دارد و این از هر موضوع دیگری برایش ارزشمندتر است و نشان از اهمیت سینما برای اوست.
وی خاطر نشان کرد: "عطشانی" یکی از کارگردان های جوان سینمای کشورمان است که سینما در آینده به وجودش احتیاج خواهد داشت.
"سلیمی" تصریح کرد: اکران "تلفن همراه رئیس جمهور" برای "عطشانی" یک بغض بزرگ بود که در روزهای پایانی ریاست جمهوری کشور و به دور از التهابات اکران شد.
وی در خصوص اکران همزمان 2 فیلم از یک کارگردان و نبود سالن های سینمایی اظهار داشت:"آقای الف"‌و "تلفن همراه رئیس جمهور" هر دو فیلم ملتهب و نیازمند تبلیغات گسترده بود که متأسفانه با تصمیمات نادرست شورای اکران منجر به پایمال شدن این دو اثر شد و این آثار در حال حاضر به اندازه یک فیلم سالن نمایش ندارند که اینها همه منجر به آسیب به آثار تولید شده در سینمای کشور می شود و اینها همه به خاطر نبود یک برنامه ریزی بلند و حتی میان مدت در حوزه اکران است.
وی در پایان در خصوص انتخابات خاطر نشان کرد: امیدوارم در دولت بعدی با سینما همچون بچه سر راهی رفتار نشود چون سینما سرچشمه شگفتی های تاریخ است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.