روزنامه گاردين چاپ انگليس با انتشار گزارشي به تحرکات اخير ضد انقلاب و کنفرانس دو روزه اين عناصر در شهر استکهلم پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين ؛ در اين نشست دو روزه ضد ايراني که در پارلمان سوئد و با حضور نمايندگاني از اين کشور و همچنين عناصري از ضد انقلاب خارج نشين برگزار شده بود، برخي از عناصر ضد انقلاب از جمله سازگارا به سخنراني پرداختند. در اين کنفرانس ضد ايراني جمعي از فعالان فراري فتنه 88 و سلطنت‌‌طلب‌ها دور هم گرد آمده‌ بودند، که از جمله آن‌ها مي‌توان به افرادي مانند مهرانگيز کار(همسر سيامك پورزند و از عناصر شرکت کننده در كنفرانس برلين درسال 1379) و محسن سازگارا ضد انقلاب فراري وابسته به موسسه "جورج‌ بوش" اشاره کرد.

"سازگارا" که در نشست استكهلم که به ميزباني حزب دموکراتيک سوئد برگزار شده بود به نوعي رقابت علني خود را با نشست شوراي ملي ربع پهلوي آغاز كرده بود، در سخنراني خود ضمن اشاره به حماسه 9 دي سال 88، اذعان مي‌کند مردم ايران اعتنايي به جار و جنجال‌هاي انتخاباتي و دعوت به صف‌کشي‌هاي خياباني در شبکه‌هاي ضد انقلاب نخواهند کرد.

نويسنده گاردين در ادامه گزارش خود از اين نشست، با اشاره به بي‌کفايتي و عدم محبوبيت عناصر ضد انقلاب نزد ملت ايران مي‌نويسد: اپوزيسيون ضد انقلاب خارج‌نشين اذعان مي‌کنند در ميان مردم ايران هيچ نفوذي نداشته و نتوانسته‌اند توجه مردم را به‌سوي خود جلب کنند.

"فردريک مالم" نماينده پارلمان سوئد که يکي ديگر از سخرانان اين نشست بود در يک اقدام مداخله جويانه و ضد ايراني هم صدا با عناصر ضد انقلاب خواستار تحريم انتخابات رياست جمهوري در ايران شد."

اما نکته جالب توجه اين کنفرانس که صداي ضد انقلاب را در هم در آورد، رفتار غير معمول عليرضا نوري‌زاده ضد انقلاب وابسته به دستگاه‌هاي جاسوسي سعودي و انگليس بود.

تصاوير منتشر شده از اين نشست نشان مي‌دهد، با توجه به برگزاري اين کنفرانس در محل پارلمان سوئد و در حالي که کنفرانس حالتي رسمي به خود داشته و سخنرانان در حال سخنراني هستند، عليرضا نوري‌زاده با بي‌ احترامي و بدون در نظر گرفتن شرايط جلسه، با آرامش خيال روي صندلي خود در حال چرت زدن است.

 

اين رفتار تمسخرآميز نوري‌زاده، موجب اعتراض جريان ضد انقلاب شد، به گونه‌اي كه دوستان لندن‌نشين وي، در شبكه‌هاي اجتماعي به تمسخر نوري‌زاده پرداخته‌ و برگزاري اين جلسات را كاري ابتر و بيهوده در برابر اراده ملت بزرگ ايران دانستند.

گفتني است، چندي پيش، شوراي ملي ايرانيان وابسته به رضا ربع پهلوي، نيز هفتم و هشتم ارديبهشت ماه سال جاري در پاريس در نمايشي مضحك نشستي را برگزار كرد كه با عدم استقبال ضد انقلاب روبرو شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار