معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحریم ها و فشارهای اقتصادی باعث شد تا مسئولان با سعی و تلاش بیشتر در حوزه علم و فناوری فعالیت کنند که رو نمایی از طرح امانت و سفارش مقالات الکترونیکی ( اسما ) نشان از توانمندی های ایران دارد .

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران: دکتر محمد مهدی نژاد نوری در مراسم رونمایی از طرح امانت وسفارش مقالات الکترونیکی ( اسما) با بیان این مطلب افزود: در سال 2012 برای تامین منابع محققان ودانشجویان 26میلیون دلار  هزینه کردیم که با راه اندازی سامانه اسما این هزینه به 6میلیون دلار کاهش پیدا کرده است که منابع این سامانه قابل دسترسی همگان در سراسر کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح امانت وسفارش مقالات الکترونیکی ( اسما) می تواند سرعت انتقال اطلاعات را خیلی روان تر کند، از این رو کار بسیار ارزشمندی محسوب می شود، ادامه  داد: مسئولیت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران این است که با انجام فعالیت ها هزینه ها را کاهش دهد ، سرعت را بالا رود و کیفیت را ارتقاء دهد.

معاون پژوهش و فناوری  وزارت علوم بیان کرد: امیدواریم 2هزار و 700واحد آموزش عالی نیز عضو این شبکه شوند و در غنی سازی و بهره برداری مشارکت کنند.

دکتر نوری در پایان اظهار داشت: طی رایزنی با مجلس شورای اسلامی قرار است که بودجه متمرکزی برای تامین و توسعه منابع و بهره برداری برای تمامی افراد در نظر گرفته شد که امیدواریم با این سیاستگذاری بتوانیم سامانه ایی همچون شبکه علمی ، اسما و سهام را ارتقا دهیم./ع2
برچسب ها: فناوری ، علم ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار