مدیر كل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: طبق قانون جدید انتخابات، ارایه كارت ملی و شناسنامه به صورت مشترك الزامی است.

 

جعفری آذر' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، با اشاره به اینكه در دوره های قبلی، ارایه شماره ملی به همراه شناسنامه برای حضور درانتخابات كافی بود، اظهار كرد: بر اساس ماده 19 قانون انتخابات ریاست جمهوری، برای مشاركت مردم در انتخابات، ارایه كارت ملی و شناسنامه به صورت مشترك الزامی است.

وی در خصوص نحوه صدور كارت ملی و شناسنامه برای افرادی كه تاكنون موفق به دریافت آن نشده اند و یا مدارك هویتی آنها مفقود شده است، افزود: در صدور شناسنامه المثنی از سوی سازمان ثبت احوال مشكلی وجود ندارد و پس از ابلاغ شماره ملی به فرد از سوی اداره كل ثبت احوال استان، مدارك جهت صدور كارت ملی به تهران ارسال می شود.

جعفری آذر گفت: اما مراحل صدور كارت ملی المثنی در تهران در اسرع وقت انجام و چاپ و به نشانی محل سكونت متقاضی ارسال می شود.

وی همچنین افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، كارت های ملی فعلی تا پایان سال 92 اعتبار دارد و پیش بینی می شود تا زمان صدور كارت هوشمند نیز اعتبار كارت های ملی فعلی تمدید شود و مردم با همین كارت ها می توانند در انتخابات شركت كنند.

وی افزود: فقط برای فرمانداران و بخشداران استان كارت ملی هوشمند صادر شده و فراخوان عمومی برای صدور كارت ملی هوشمند بعد از انتخابات انجام می شود.

جعفری آذر گفت: افرادی كه در خصوص كارت ملی یا شناسنامه مشكلی دارند در اسرع وقت اقدام كنند. /س

برچسب ها: کارت ، ملی ، شناسنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.