جعفری آذر' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، با اشاره به اینكه در دوره های قبلی، ارایه شماره ملی به همراه شناسنامه برای حضور درانتخابات كافی بود، اظهار كرد: بر اساس ماده 19 قانون انتخابات ریاست جمهوری، برای مشاركت مردم در انتخابات، ارایه كارت ملی و شناسنامه به صورت مشترك الزامی است.
وی در خصوص نحوه صدور كارت ملی و شناسنامه برای افرادی كه تاكنون موفق به دریافت آن نشده اند و یا مدارك هویتی آنها مفقود شده است، افزود: در صدور شناسنامه المثنی از سوی سازمان ثبت احوال مشكلی وجود ندارد و پس از ابلاغ شماره ملی به فرد از سوی اداره كل ثبت احوال استان، مدارك جهت صدور كارت ملی به تهران ارسال می شود.
جعفری آذر گفت: اما مراحل صدور كارت ملی المثنی در تهران در اسرع وقت انجام و چاپ و به نشانی محل سكونت متقاضی ارسال می شود.
وی همچنین افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، كارت های ملی فعلی تا پایان سال 92 اعتبار دارد و پیش بینی می شود تا زمان صدور كارت هوشمند نیز اعتبار كارت های ملی فعلی تمدید شود و مردم با همین كارت ها می توانند در انتخابات شركت كنند.
وی افزود: فقط برای فرمانداران و بخشداران استان كارت ملی هوشمند صادر شده و فراخوان عمومی برای صدور كارت ملی هوشمند بعد از انتخابات انجام می شود.
جعفری آذر گفت: افرادی كه در خصوص كارت ملی یا شناسنامه مشكلی دارند در اسرع وقت اقدام كنند. /س