مسئول پيگيري و هماهنگي امور بازرسي انتخابات کشور با بيان اينكه در مجموع در کل کشور يك هزارو 490 هيئت بازرسي با 4 هزار و 536 بازرس در فرآيند انتخابات فعاليت خواهند داشت، آخرين وضعيت اين هيئت در انتخابات آتي رياست جمهوري و شوراي شهر و روستا را تشريح کرد.

حاجي‌زاده در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران در تشريح فرايند بازرسي در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا كه 24 خرداد ماه برگزار مي‌شود، اظهار داشت: بازرسي انتخابات طبق تبصره 9 ماده 31 اصلاحيه  قانون انتخابات رياست جمهوري و ماده 66 قانون تشکيلات وظايف و اختيارات در اين حوزه ابلاغ شد.

وي ادامه داد: هيئت بازرسي مرکزي انتخابات با 7 عضو مورد تصويب قرار گرفت تا فرآيند سازمان‌دهي بازرسي مرکزي انتخابات را انجام دهد.

مسئول پيگيري و هماهنگي امور بازرسي انتخابات کشور در خصوص گروه‌هاي تشکيل شده در اين هيئت گفت: در امر بازرسي گروه‌هاي مختلفي از جمله اطلاعات و اخبار که وظيفه رصد و جمع‌آوري تمام اطلاعات و اخبار مربوط به انتخابات را انجام مي‌دهند و همچنين گروه‌ حقوقي که وظيفه تهيه و تدوين دستورالعمل اجرايي و آيين نامه‌ها و اطلاعيه‌هاي مربوط به انتخابات و گروه‌هاي استاني را برعهده دارد، تشکيل شده‌اند.

حاجي‌زاده افزود: گروهي تحت عنوان گروه سامانه جامع انتخابات به تشکيل عوامل بازرسي انتخابات در کليه سطوح از جمله شامل استان، شهرستان و بخش و بازرسين مي‌شود که وظيفه صدور احکام و کارت شناسايي عوامل بازرسي انتخابات را بر عهده دارد.

وي گروه ديگر اين هيئت را گروه ارزيابي عملکرد و آموزش بيان کرد و اظهار داشت: اين گروه وظيفه آموزش شبکه بازرسي و تهيه شاخص‌هاي ارزيابي عملکرد استان‌ها را در راستاي کنترل جريان انتخابات و رتبه‌بندي استان‌ها برعهده دارد.

مسئول پيگيري و هماهنگي امور بازرسي انتخابات کشور با تاکيد بر اينکه اعضاي بازرسي مرکزي انتخابات را مديران ارشد وزارت کشور تشکيل مي‌دهند، اضافه کرد: مجموعا 31 هيئت بازرسي انتخابات در استان‌ها فعاليت خواهند داشت که هر کدام از اين هيئت‌ها داراي ترکيب 5 نفره هستند و مجموعا 155 نفر در هيئت‌هاي استان‌ها عضويت دارند.


حاجي‌زاده افزود: مجموعا 421 هيئت بازرسي انتخابات در شهرستان‌ها فعاليت دارند که هر کدام از اين هيئت‌ها داراي ترکيب 3 نفره هستند و مجموعا  1263 نفر در هيئت‌هاي شهرستان‌ها عضويت دارند.

وي در مورد تعداد بازرسي‌ها در بخش‌هاي کشور گفت: يک هزار و 37 بازرسي انتخابات در بخش‌‌هاي کشور وجود دارند هر کدام از اين هيئت‌ها داراي ترکيب 3 نفره هستند که مجموعا  3 هزار و 111 نفردر هيئت‌هاي بخش‌ها عضويت دارند.

مسئول پيگيري و هماهنگي امور بازرسي انتخابات کشور تاکيد کرد: در نهايت و در مجموع در کل کشور يك هزار و 490 هيئت بازرسي را با 4 هزار و 536 بازرس در فرآيند انتخابات فعاليت خواهند داشت.

حاجي‌زاده با بيان اين که اين تعداد به همراه بازرسين و سربازرسين وظيفه خطير بازرسي و کنترل حسن جريان انتخابات را بر عهده دارند، عنوان کرد: اين عوامل نيز براي حدود 60 هزار شعبه در سراسر کشور فرآيند بازرسي را انجام خواهند داد.

وي با اشاره به تاکيدات وزير کشور مبني بر ارتقاي سطح کيفي بازرسي در انتخابات آتي رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا گفت: طبق تمهيداتي که پيش‌بيني کرديم، بازرسين شعب در اين دوره از بين افراد متعهد، کارآمد و آشنا به امر انتخابات که قبلا هم سابقه داشته‌اند و حساسيت آن را تجربه کرده‌اند انتخاب خواهيم کرد.

مسئول پيگيري و هماهنگي امور بازرسي انتخابات کشور با بيان اين مطلب که ارتباط صحيح و مستمر بازرسان استان‌ها با اعضاي هيئت مرکزي تصريح کرد: براي برقراري اين  ارتباط سامانه جامع انتخابات را پيش بيني کرديم که به صورت آنلاين ارتباط بين آن‌ها را برقرار خواهيم کرد.

حاجي‌‌زاده ادامه داد: براي ارتباط مسئولان بازرسين انتخابات با مردم سامانه پيامکي 30007770 را فعال کرده‌ايم تا بتوانيم همبستگي و ارتباط خود را همواره در طول زمان برگزاري انتخابات با مردم داشته باشيم.

وي با اشاره به 7 عضو هيئت مرکزي بازرسي انتخابات کشور گفت: 6 عضو اين هيئت به جز رئيس مسئوليت ارتباط با بازرسان استان‌ها را بر عهده دارند لذا به همين منظور "جواد دورانديش" مسئول استان‌هاي کهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري و يزد، سيد صادق ناوندي مسئول استان‌هاي آذربايجان غربي، شرقي، ارديبل، زنجان، قزوين، همدان و "غلامحسين تابش‌فر" مسئول استان‌هاي تهران، البرز، مرکزي و لرستان هستند.

مسئول پيگيري و هماهنگي امور بازرسي انتخابات اضافه کرد: "علي عظيم‌لو" مسئول استان‌هاي گيلان، مازندران، گلستان، قم و کاشان، داوود اميني مسئول استان‌هاي بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان و "تورج يوسفي" مسئول استان‌هاي خراسان‌ رضوي، شمالي، جنوبي، سيستان و بلوچستان، کردستان و ايلام هستند.

حاجي‌زاده در پايان درباره رصد تبليغات کانديداهاي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: تمام فعاليت کانديدا در سراسر کشور توسط بازرسان وزرات كشور رصد مي‌شود لذا تاکنون گزارش تخلف خاصي در اين مورد ارائه نشده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار