زهرا نعمتی مهمترین جایزه ورزش جهان در حوزه معلولین را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در پی اجلاسی که هم اکنون در سنت پترزبورگ روسیه جریان دارد جایزه سال 2013 روح ورزش در حوزه معلولان (SPORT ACCORD) به زهرا نعمتی رسید.

این جایزه در حالی به این ورزشکار زن ایرانی اختصاص یافت که 107 سازمان و فدراسیون بین المللی گزینه های خود را برای حضور در این رقابت اعلام کرده بودند.
 
محور این جایزه که مهمترین عنوان اهدایی از سوی کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک است، استفاده از ورزش به عنوان ابزاری برای گسترش و تغییر شرایط همزیستی مسالمت آمیز و اتحاد در جهان است و نعمتی در بین این گزینه ها، بالاترین رای را از آن خود کرد.
 

براساس رای کمیته مرکزی که متشکل از هفت عضو است، زهرا نعمتی به عنوان نماد و نمونه القای پیام المپیک و پیام این تشکیلات در حوزه ورزشکاران معلول انتخاب شد که اتفاقی نادر و بزرگ برای ورزش کشور به شمار می رود.
 
این جایزه، مهمترین و اصلی ترین عنوان کمیته بین المللی المپیک در موضوع پیام منشور است که سالانه به ورزشکارانی که واجد شرایط هستند، اعطا می شود. این جایزه مشابهی نیز میان ورزشکاران نیز دارد که به پیوتر بروفسکی اختصاص یافت.

وی با کسب طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخه ریکرو انفرادی، نام خود را به عنوان اولین زن ایرانی که موفق به دریافت طلا از پارالمپیک شد، تثبیت کرد./زر
برچسب ها: نعمتی ، جایزه ، معلول ، بزرگترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار