نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نیازمند تلاش مبتنی بر ایمان و معرفت هستیم و باید چالش‌ها و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محمدحسن ابوترابی‌فرد" نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت مرحوم "سید علی اکبر ابوترابی‌فرد" و پدر بزرگوارش سید عباس ابوترابی که عصر امروز (چهارشنبه 8 خرداد) در سالن وحدت برگزار شد، گفت: اصولا دفاع مقدس یک پدیده استثنایی در تاریخ ایران و جهان است که تمام برگ‌های آن لبریز از حماسه‌های استثنایی پیروزی ها و موفقیت‌های ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: در میان این برگ‌های همیشه جاویدان، برگ اسارت از ویژگی‌ها و نکات فاخر و کاملا استثنایی برخوردار است. آنچه در تاریخ اسارت رخ داده از نگاه هیچ سیاستمدار و محققی قابل فهم و دریافت نیست، مگر اینکه آن انسان هوشمند در درون خانواده آزادگان حضور داشته و از درون این پدیده استثنایی را مورد بررسی قرار دهد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که آزادگان در دست حیوان درنده تاریخ یعنی بدترین رژیم اسیر بوده‌اند و در سیاه چالها و اردوگاه‌های پر شکنجه، حماسه‌ خلق کرده‌اند که این مسئله از استثنای تاریخ سیاست است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: این حماسه از منظر دیانت اوج دینداری و اوج باور راستین به خدا و آخرت بوده و از منظر اخلاق زیباترین فضائل اخلاقی و از منظر رفتار نیز زیباترین رفتار بوده است.

وی بیان کرد: رابطه این اسرای وفاردار به ارزش‌های عالی اسلام و کمالات انسانی را از زاویه پیوند با نظام سیاسی در اوج وفاداری آن هم در چنگال مزدوران مشاهده می‌کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اسارت قبل از هرچیز ایمان به خدا، باور به معاد و عشق به اولیای حق موج می‌زد و هر روز و هر ساعت که می‌گذشت براین ایمان و اعتقاد افزوده می‌شد.

وی تصریح کرد: اگر فضایل اخلاقی را در استقامت و صبر و پایداری باید مشاهده کرد، موج این فضایل در اسارت تجلی یافته است و همین طور بزرگ منشی و بی‌اعتنایی به دنیا در روح بلند آزادگان وجود دارد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: امروز هم نیازمند تلاش مبتنی بر ایمان و معرفت هستیم، چراکه در اندازه‌ای مورد انتظار استباید چالش‌ها و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سرمایه‌های کشور باید درست مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا ایران به یک قدرت بزرگ در بحث عدالت و پیشرفت تبدیل شود.

ابوترابی‌فرد در پایان رهبری، ثبات و اقتدار اسلام، نیروهای اسلامی تربیت شده و ایثارگران را از سرمایه‌ها و ذخایرماندگار انقلاب تلقی کرد که در طول اسارت به یک گوهر ناب تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ابوترابی ، مجلس ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار