شهردار تهران گفت: آسيب در جايي بوجود مي‌آيد که وقتي بنده و امثال من بخواهند مديريت را در دست بگيرند ولي نتوانند کارآمدي دين در جامعه را عينيت ببخشند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ‌محمدباقر قاليباف کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در جمع مردم قم اظهار داشت: اجتماع امروز براي تحقق فرمان مقام معظم رهبري گرد هم‌ آمده‌اند.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به خرداد و حوادث اين ماه اظهار داشت: اين ماه يادآور دوران دفاع مقدس، فتح خرمشهر و شکل‌گيري نهضت بزرگ اسلامي در ايران است.

وي افزود: در روز 14 خرداد بنيانگذار انقلاب اسلامي دار فاني را وداع گفتند، اين مرد الهي بود و هيچ کلامي جز براي خدا و هيچ گامي جز در راه خدا برنداشت از اين رو توانست انقلاب اسلامي را در اين کشور مستقر کند و اين نعمت الهي را در اختيار مردم ايران قرار دهد.

شهردار تهران ادامه داد: مردم ايران اين توفيق را دارند که در اين مقطع عمرشان در نظامي که حکومتش شيعه و در راس آن امام خميني (ره)‌ قرار دارد زندگي کنند و از اين نعمت برخوردار شوند.

قاليباف گفت:‌اکنون نظام جمهوري اسلامي ايران در سايه رهبر معظم انقلاب که فقيهي عادل، شجاع، مدير و مدبر است به کار خود ادامه مي‌دهد؛ بسياري از مسلمانان شيعه جهان امروز در آرزوي چنين حکومتي هستند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد شکرگذار نعمت زندگي در نظام اسلامي باشيم، اظهار داشت: مردم ايران براي نام و نان قيام نکردند و براي دين و عزت‌شان به پا خاستند و  خانواده‌هاي ايراني اکنون اين موضوع را اثبات کرده‌اند چرا که بسياري از خانواده‌ها با وجود داشتن فرزندان شهيد و حتي همسران شهيد باز هم پرافتخار همچنان به زندگي خود ادامه مي‌دهند.

شهردار تهران با تاکيد بر ويژگي‌‌هاي شهر قم اظهار داشت:‌شهر قم شهر علم و تقوا، علم و جهاد و مرکز ولايت‌مداري است.

وي افزود:‌انقلاب اسلامي بايد از منظر انديشه مورد توجه قرار بگيرد؛ امام خميني (ره) براي بنيانگذاري اين انقلاب به انقلاب اسلامي تاکيد داشتند و همچنين اسلام منهاي روحانيت را مورد قبول نمي‌دانستند از اين رو بايد به هوش باشيم تا کساني که مي‌خواهند اسلام منهاي روحانيت را تبليغ کنند و اين انحراف بزرگ را بوجود بياورند، ناکام بمانند.

قاليباف با بيان اينکه نبايد اجازه دهيم تفکر متحجرين احمق (تعبير حضرت امام) خطر جدي براي انقلاب اسلامي بوجود آورد؛ انجمن حجتيه سال 58 به فرمان امام منحل شد به همين دليل نبايد اجازه دهيم اين انجمن با روشي ديگر تفکر متحجري خود را جايگزين تفکر انقلاب اسلامي کند.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ دفاع از انقلاب اسلامي و نظام اسلامي بر عهده حوزه، خصوصا حوزه علميه قم است و همچنان که قم در بوجود آوردن انقلاب پيشگام بود اکنون بايد در دفاع از آن و ولايت فقيه متوقف نشود و اميد همه نيز اين است که علماي قم در حمايت بي‌چون و چرا از ولايت فقيه پيشتاز باشند.

وي تصريح کرد: بيش از 1400 سال است فرهنگ اسلام و اهل بيت(ع) در سايه فقاهت به مرحله کنوني رسيده است از اين رو ما بايد از اين فرهنگ محافظت کنيم.

شهردار تهران تاکيد کرد: خطر جدي براي انقلاب اسلامي اين است که به دست متحجرين احمق بهانه بدهيم چرا که آنها دين را موضوع فردي مي‌دانند و مي‌خواهند دين را از سياست دور کنند چيزي که خلاف نظر امام (ره)‌ و اسلام است؛ آنها تجديدنظر طلب هستند و نسبت به اين موضوع نااميدند که بتوانند در سايه اسلام زندگي رحماني داشته باشند به همين دليل از انقلاب اسلامي فاصله گرفته‌اند.

قاليباف گفت: آسيب در جايي بوجود مي‌آيد که وقتي بنده و امثال من بخواهند مديريت را در دست بگيرند ولي نتوانند کارآمدي دين در جامعه را عينيت ببخشند.

وي ادامه داد:‌دين و پيامبر اسلام همواره مي‌خواهند که کارآمدي دين در  جوامع اسلامي محقق شود و همچنين پيامبر اسلام در اين باره فرموده که من نگران فقر در جامعه نيستم ولي نگران سوء‌مديريت هستم از اين رو ما بايد مشکلات مردم را حل کنيم و شرايطي را بوجود آوريم که مردم کارآمدي دين در جامعه را احساس کنند.

شهردار تهران با اشاره به اينکه کوتاهي در مديريت ظلم به اسلام و انقلاب است، عنوان کرد: اگر مدعي حزب‌الهي بودن هستيم و خودمان را سرباز ولايت مي‌دانيم بايد کشور را به گونه‌اي اداره کنيم که همه مردم با هر گرايش بتوانند در سايه اسلام زندگي کنند.

قاليباف افزود:‌اگر به اين شرايط برسيم که مسلمان و غيرمسلمان نسبت به نحوه اداره کشور احساس رضايت کنند دين‌مان را ادا کرده‌ايم و اينگونه بهانه به دست متحجرين احمق نمي‌دهيم.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: در هر مقطع زماني که کشورمان دستخوش جنگ شد قطعه‌اي از اين کشور جدا شد ولي در دوران دفاع مقدس با وجود ايستادگي‌ها و ايثارها قطعه‌اي از خاک ايران در دوران دفاع مقدس از سرزمين‌مان جدا نشد، امروز جنگ تمام شده ولي دفاع همچنان باقي است.

وي  افزود: ما بايد فرهنگ جهاد را به گونه‌اي در جامعه تسري بخشيم که مردم طعم شيرين اين فرهنگ را بچشند.

قاليباف اظهار داشت: من اگر به انتخابات ورود کرده‌ام به اين خاطر است که از نسل دوستان شهيدم هستم و افتخارم اين است که اگرچه در زمان جنگ شعار داديم در عمل نيز آنرا اثبات کرديم، اکنون با تکيه بر غيرت جوانان دهه سوم و چهارم انقلاب دست به دست هم مي‌دهيم تا جهاد ديگري را آغاز کنيم.

شهردار تهران تصريح کرد: بايد به شرايطي برسيم که در سايه نظام جمهوري اسلامي ايران مردم به اين نتيجه برسند که علاوه بر تحقق امورات دنيوي‌شان مسير رشد و تعالي امورات معنوي آنها نيز فراهم مي‌شود.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تاکيد بر اينکه حماسه سياسي با حضور مردم انقلابي صورت مي‌گيرد گفت: به همت جوانان قول مي‌دهم اگر رئيس‌جمهور شوم حماسه اقتصادي را آنچنان محقق مي‌کنم که در تمام روستاها و شهرها فراگير شود.

وي با اشاره به برنامه با دوربين خود که امشب از شبکه يک سيما پخش مي شود، گفت:‌از مردم مي‌خواهند صحبت‌هاي امشبم را ضبط کنند چرا که من امشب با مردم پيمان مي‌بندم و قول مي‌دهم که به سرعت آرامش اقتصادي و رواني را به مردم بازگردانم و نتيجه اين صحبت‌ها با کار و تلاش عملي مي‌شود.

قاليباف ضمن حضور در جمع مردم قم طومار حمايتي خود را نيز از مردم اين شهر دريافت کرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار