آیت الله نوری همدانی گفت: در تاریخ اسلام تفسیری به جامعیت المیزان نوشته نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی دیشب در سومین مجمع طلاب حافظ قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار شد، تفسیر المیزان را کتابی گرانسگ و ارزشمند دانست و تاکید کرد: تاکنون در اسلام تفسیری به این جامعیت نوشته نشده است آنگونه که استاد شهید مطهری تاکید کرد صد سال بعد عظمت و عمق مطالب تفسیر المیزان برای مردم معلوم خواهد شد.

آیت الله نوری همدانی با تجلیل از شخصیت علامه طباطبایی، افزود: این عالم فرزانه از نوادر و نوابغ روزگار بود و ما باید به عظمت و بزرگی خدمتی که ایشان به اسلام و قرآن کرد توجه کنیم.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی به علوم مختلف مسلط بود، به تبیین ویژگی های شخصیتی این مفسر برجسته قرآن پرداخت و گفت: خلوص نیت، اخلاق و تقوای علامه در حد اعلی بود.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود برکت علم را در تکریم استاد دانست و با بیان توصیه هایی به حافظان قرآن، یادآورشد: امروز جامعه به وجود افرادی نیاز دارد که در مباحث قرآنی و تفسیری کار کرده اند.

وی مردم جهان را تشنه حقایق و معارف اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: امروز مردم دنیا چشم به انقلاب اسلامی ایران دارند و ما باید با تبیین مبانی دینی و قرآنی به این نیازها پاسخ دهیم./س

برچسب ها: قم ، تفسیر ، المیزان ، جامع ، طباطبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.