به گفته معاون پژوهشی وزارت علوم: 55 درصد دانشجویان حال حاضر ما، در مقطع ارشد و دکتری تحصیل می کنند.

مهدی نژاد، معاون پژوهشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص واگذاری تعداد طرح های ملی از جمله موتور جت  هواپیمایی به دانشگاه ها گفت:  ماموریت اصلی هواپیمایی 150 تا 180 نفر به دانشگاه امیر کبیر واگذار شده، همچنین دانشگاه علم وصنعت  متولی بخش موتور این هواپیما است که در فاز اول طراحی بخش موتور که در انتهای سال گذشته در شورای عطف ارائه شد مورد استقبال این شورا قرار گرفت.

 رفع نیاز کشور از طریق پروژه های تحقیقاتی دانشجویان

مهدی نژاد گفت: از این پس  به دنبال هدفمند کردن پروژه های  تحقیقاتی دانشجویان خواهیم بود.

وی افزود: بدین ترتیب تحقیقات دانشجویان مقطع ارشد و دکتر در راستای  رفع نیاز های اساسی کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی به زمان آغاز به کار پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه، 6 ماه پیش تاسیس شده و هم اکنون ماموریت این پژوهشگاه رفع نیازهای کشور از طریق سامان بخشیدن به مراکز تحقیقاتی است و همچنین لازم به ذکر است که کارکنان  این مراکز  تحقیقاتی فارغ التحصیلان دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه هستند.

وی به دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه اشاره و تصریح کرد:  هم اکنون 55 درصد دانشجویان ما در مقطع ما در مقطع ارشد، دکتر تحصیل می کنند بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم  که  از رسانه های این افراد در راستای رفع نیاز کشو استفاده  شود.

 مهدی نژاد گفت: برای اجرای شدن این امر نیاز است رسانه های دانشجویان مرتبط با توسعه  مرز دانش و فناوری دنیا باشد./ع2
برچسب ها: ارشد ، دکتری ، علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار