«بازمانده» كتاب خاطرات «نورمحمد كلبادی‌نژاد» است كه به قلم حجت‌الاسلام سید ولی هاشمی به تحریر درآمده، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر هاشمی درباره این اثر گفت: روایتی از خاطرات جانباز «نورمحمد كلبادی‌نژاد» از محله كلباد شهرستان گلوگاه از توابع استان مازندران است كه در سن هفده سالگی به جبهه‌های دفاع مقدس رفته است.

وی ادامه داد :مهم‌ترین بخش این خاطرات از دوران تحصیل وی در مقطع راهنمایی آغاز می‌شود. روای، 15 دوست هم‌مدرسه‌ای دارد كه با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عنوان نیروهای بسیجی وارد جبهه‌ها می‌شوند و 13 نفر آنان در عملیات‌های مختلف به شهادت می‌رسند.

هاشمی افزود: «حسین‌علی عظیمی» جانشین فرمانده گردان امام محمد باقر (ع) كه در عملیات والفجر پنج شهید شد، «بهمن كیانی» كه مسوول اطلاعات محورهای لشكر امام محمد باقر (ع) بود و در فروردین 1365 در منطقه عملیاتی والفجر هشت به شهادت رسید و «منصور كلبادی نژاد» كه فرمانده گردان امام حسین (ع) از لشكر 25 كربلا بود برخی از این پانزده نفرند.

وی ادامه داد: خاطرات «نورمحمد كلبادی‌نژاد»به حوادث و وقایع حضور وی در جبهه‌ها اختصاص دارند كه شاهد شهادت بسیاری از دوستان خود است.

هاشمی در پایان گفت: عنوان كتاب برگرفته از همین وضعیت است كه از میان 15 دوست هم‌مدرسه‌ای فقط كلبادی‌نژاد و رسول نبوی زنده‌ ماندند.

كتاب «بازمانده» تولید حوزه هنری هنری استان مازندران است كه در 336صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار