سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در برنامه تبليغاتي سعيد جليلي حاشيه‌هاي بسياري را به پا كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ در اين هفته با علني شدن حضور سيد محمد حسيني در برنامه تبليغاتي سعيد جليلي،‌  كانديداي رياست جمهوري، حاشيه‌هاي بسياري برپا شد و او درباره اين اتفاق اين چنين گفت: اعضاي دولت به عنوان شخص حقيقي مي‌توانند از يك كانديدا حمايت كنند و معمولا هم بين همه اعضاي دولت درباره يك كانديدا خاص اتفاق نظر وجود ندارد.




همچنين مديران سينمايي درباره اتفاقات حضور در كن و نمايش آثار سينمايي در اين جشنواره اظهار نظر داشتند به طوري كه به گفته حسن نجاريان قائم مقام بنياد فارابي فيلم‌هاي "دربند"، "همه چيز براي فروش" و "هيس دخترها فرياد نمي‌زنند" از جمله فيلم‌هاي ايراني هستند كه در بازار كن در موردشان مذاكره شد.
در اين هفته به گفته سخنگوي سازمان سينمايي نظارت بر فيلم نامه‌ها و رصد كردن آثار از جمله تغييرات جديد سازمان سينمايي است اما زير مجموعه‌هاي سازمان سينمايي اعضاي شوراي صنفي تهيه كنندگان با تعامل با وزارت ارشاد تغيير نمي‌كند.


اعتراضات اخير برخي از رسانه‌ها باعث شد تا موسسه رسانه‌هاي تصويري در نامه‌اي عملكرد موسسه و فعاليت‌هاي آن در زمان مديريت محمدرضا عباسيان در عرصه‌هاي مختلف را برشمرد.


اما موضوع مربوط به ساخت فيلم‌هاي انتخاباتي كه برنامه "هفت" اعلام كرد و موجب اعتراض و تكذيبيه‌هاي بسيار عنوان شد به طوري كه سيدرضا ميركريمي،‌ محمد مهدي عسگرپور، رامبد جوان،‌ مسعود جعفري جوزاني و عليرضا رئيسيان در طي مصاحبه‌هايي اعلام كردند كه فيلم انتخاباتي نخواهند ساخت.



هيئت مديره خانه سينما در نامه‌اي سرگشاده به رئيس جمهور ضمن سپاسگذاري از او براي تلاش در راستاي حل موانع اين نهاد صنفي از اقدامات سازمان سينمايي گله كرد و از تشكيل مجمع عمومي فوق العاده با نظر اعضاي خود خبر داد./ص

 

برچسب ها: جلیلی ، بازار ، کن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.