مدير طرح و برنامه و امور استان‌هاي بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود(عج) گفت: آشنايي با روش‌هاي مقابله‌اي و فتنه‌شناسي و فتنه‌ستيزي در دوره آخرالزمان بسيار ضروري و مهم است.

مسعود دريس در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب اظهار داشت: حجم سنگين تبليغات عليه مسلمين و اسلام و استيلاي خبري و رسانه‌ي دشمنان، وجود شبهات و سوالات بسيار و توليد شبه‌هاي ديني از سوي دشمن، تعدد و تنوع مکاتب فردي و الحادي با شعارهاي ديني و ضد ديني و شيطاني وجود حاکمان فاسد سياسي و روشنفکران دين ستيز، در عصر امروز ضرورت آشنايي با روش‌هاي مقابله‌اي و فتنه‌شناسي در دوره آخرالزمان را ايجاد کرده است.
وي در ادامه افزود: البته به اين موارد بايد به فروپاشي نظام خانواده و تبديل شدن خانه‌ها به يک استراحتگاه شبانه بروز بحران هويت در جوانان، اشتغال بيش از حد به فعاليت‌هاي دنيوي و غفلت از آخرت به خاطر بحران‌هاي اقتصادي و طمع‌ورزي و رواج فرهنگ لذت‌گرايي و رفاه زدگي را افزود که ضرورت پرداختن به اين مسئله را چند برابر مي‌کند.
دريس در ادامه بيان داشت: مهارت‌هاي مقابله‌اي براي به دست آوردن راهبرد و روشي مفيد در هنگام مواجه با مشکلات و معضلات خسارت‌ها و آسيب‌هاي ناشي از فتنه‌ستيزي‌ها و آشوب‌هاي اين دوران به حداقل برسد و به سلامت از اين جاده عبور کنيم.
وي با اشاره به اينکه رسيدن به سعادت در گرو پنج نوع تربيت در انسان است تصريح کرد: براي نيل به حيات طيبه، زيستي آگاهانه و سعادتمندانه با نگاه به دنيا و آخرت توجه به پنج نوع تربيت جسمي، عاطفي، عقلاني، ديني و تربيت اجتماعي ضروري است که نتيجه‌اش ارتباط عميق با خدا شکوفا سازي شخصيت خود و بر قراري ارتباطات موفق جمعي تا حد تاثير گذاري مثبت است.
وي در پايان خاطر نشان کرد: با الهام از سخنان اهل بيت مي‌توان به تبين و توضيح اصلي‌ترين روش‌هاي مقابله‌اي و مهارت‌هاي لازم براي حيات طيبه پرداخت./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار