وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه یک روز خود در سفر به قم از کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسگریین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به شهر مقدس قم با همراهی سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین بازدید کردند.
سید محمد حسینی در این بازدید با اشاره به تلاش وهابیون برای ضربه زدن به مقدسات شیعیان و اقدامات آنها در راستای تخریب قبور ائمه اطهار گفت: وهابیت فکر می‌کند با اقداماتی نظیر تخریب اماکن مقدس شیعیان در ارائه آنها خللی وارد می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هتک حرمت اخیر نسبت به قبر حجر بن عدی بیان کرد:‌ عزم شیعه در دفاع از مکتب اهل بیت راسخ بوده و ذره‌ای از عشق شیعه به اهل بیت(ع) کاسته نمی‌شود.
وی با تقدیر از آیت‌الله سیستانی به دلیل‌ ساخت ضریح جدید برای ضریح امامین عسگریین خاطرنشان کرد: شیعیان اماکن مقدس خود را بهتر از گذشته بازسازی کرده و نشان می‌دهند که ذره‌ای از مسیر اهل بیت(ع) فاصله نخواهند گرفت.
حجت الاسلام لاجوردی نماینده دفتر حضرت آیت الله سیستانی و مدیر پروژه ساخت ضریح امامین عسکریین نیز در این بازدید به گزارشی از روند پروژه پرداخت و با اشاره به اینکه در ساخت این ضریح از 4 هزار و 500 کیلو نقره، 70 کیلو طلا و 11 هزار کیلو چوب ساج استفاده شده است گفت: سید مهدی علمدار طراحی و سید محمد حسینی موحد کار خطاطی این ضریح منور را برعهده داشته‌اند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.