چالش فعلي براي اساتيد پزشكي يافتن راهي است كه بازدهي يادگيري در دانش آموختگان پزشكي را افزايش دهد.

دكتر فاطمه جاويدان، دكتراي تخصصي رشته آموزش پزشكي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در زندگي حرفه اي اغلب پزشكان انتظار مي رود كه بخشي از فعاليت خود را به امر ياددهي اختصاص دهند. همچنين علاوه بر دوره هاي از پيش طراحي شده، در اغلب موارد لازم است اساتيد پزشكي، در طراحي برنامه آموزشي به صورت مستقيم دخيل باشند.

وی گفت: استقلال در يادگيري، مديريت خودمحور، جستجو در منابع علمي مرتبط، ارزيابي نقادانه و آموزش دستيابي به سطوح بالاي يادگيري از توانايي هاي اصلي مورد انتظار از دانش آموختگان پزشكي مي باشد. چالش فعلي براي اساتيد پزشكي يافتن راهي است كه بازدهي يادگيري در دانش آموختگان پزشكي را افزايش دهد.

این دکترای تخصصی رشته آموزش پزشکی اظهارکرد: امروزه نظام هاي سنتي آموزشي در ايجاد توانمندي هاي مورد انتظار از پزشكان كافي نمي باشند. پيشرفت هاي علوم شناختي در سال هاي اخير كاربردهاي مهمي در طراحي برنامه آموزشي داشته اند. يكي از اين كاربردها اتخاذ راهبردهايي براي ارتقاي كيفيت برنامه آموزش پزشكي عمومي است./ح

برچسب ها: اساتید ، پزشکی ، یادگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.