معاون اول قوه قضاییه با تشریح مواضع دشمنان علیه انقلاب اسلامی، گفت:پایبندی همگان به قانون در حماسه سیاسی تعریف می‌شود،وقتی هواداران کاندیداها قانون‌گریزی را ضدارزش می‌دانند، این جزیی از حماسه است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ "حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی" در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران، با بیان این‌که در طول تاریخ قبل و بعد از رنسانس هیچ حکومت دینی وجود نداشته است، گفت: در حکومت دینی روابط بر مبنای دین است. جامعه دینی، جامعه‌ای است که دین در تمام زوایا و روابط اجتماعی حاکم است.

وی ادامه داد: بسیاری تصور می‌کردند که دین نمی‌تواند نقش حکومتی داشته باشد، اما انقلاب اسلامی ایران نشان داد که می‌توان جامعه را بر مبنای دین پایه‌گذاری کرد. این تجربه بسیار موفق و بدیع بود و نشان داد که می‌توان در قالب نقش و رای مردم مفهوم، محتوا و حقیقتی که باید اجرا شود را دینی کرد. این یک مدل جدید است که امام ما با رای و تصویب قاطع ملت آن را به عنوان مدل جدید حکومت نهادینه کرده است.
 
رییسی اظهار کرد: در این نوع حکومت ملت باید خودش سرنوشت خودش را رقم بزند، اما رای دادن یک تکلیف و وظیفه است. صندوق رای در همه کشورها هست اما تفاوت ماهوی آن با انتخابات ما در این وظیفه و تکلیف است.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه با بیان این‌که اشکالات زیادی به لیبرال دموکراسی غربی وارد است، گفت: بر فرض این‌که این ایده درستی باشد، با نوع حکومت ما متفاوت است؛ زیرا در حکومت ما کاندیداها خودشان را بر مبنای تکلیف عرضه می‌کنند و مردم بر مبنای تکلیف رای می‌دهند. با انتخابات دقیق و ادای تکلیف الهی، پیروز و شکست‌خورده نداریم و همه کسانی که به تکلیف‌شان عمل کرده‌اند، پیروز خواهند بود.

وی با تاکید بر این‌که تکلیف‌مداری شاخص است، گفت: با این وجود، متناسب با انتخابات هنوز قالب‌ها تعریف نشده است و نشست خدمت‌گذاران با رهبری در قالب تعیین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می‌تواند قالب‌های مناسب را بسازد.
 
رییسی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی، گفت: خلق حماسه، آگاهانه و دشمن‌ستیز است. در حماسه سخن از مبارزه است. جامعه‌ای که قرار است حماسه‌آفرین باشد، باید این مساله را قبول کند که مبارزه می‌کند.
 
وی با اشاره به سیر تاریخی انقلاب اسلامی، ادامه داد: دهه اول انقلاب، دهه تشکیل نظام بود که از سوی مستکبران با جنگ و کودتا همراه شد. در دهه دوم که دهه تثبیت بود، تلاش کردند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند. در دهه سوم که انقلاب می‌خواست پیامش را به دیگران برساند، تلاش کردند جلوی این نشر پیام را بگیرند؛ با این وجود انقلاب توانست پیامش را منتشر کند و در دیگر کشورها بیداری اسلامی پا گرفته است. در دهه چهارم محوریت بر عدالت و پیشرفت است، اما اراده آن‌ها این است که چنین نشود. با این وجود اراده خداوند بر این قرار گرفته است که انقلاب باقی بماند.
 
سخنران پیش از خطبه نماز جمعه، اظهار کرد: در دهه چهارم دشمن با همه رسانه‌ها، بلندگوها، ماهواره‌ها و هر آنچه که در اختیار دارد تلاش می‌کند که علیه ملت مسلمان تبلیغ کند، اما پیام ایران در دل و جان باقی ملت‌ها نفوذ کرده و آن‌ها می‌خواهند مسلمان، ضداستبداد، ضداستعمار و اسلام‌خواه زندگی کنند و می‌گویند که می‌خواهیم دین بر ما حاکم شود که این به برکت انقلاب ماست.
 
رییسی در ادامه با روایت داستان اسلام آوردن ابوذر و ابوجهل، گفت: بسیاری ممکن است در کنار پیامبر باشند اما راه او را نمی‌بینند و بر دشمنی خودشان اصرار می‌ورزند. امروز شبهه‌افکنی از ترفندهای دشمنان ماست. مانع‌تراشی، منزوی‌سازی، تنش‌زایی و ایجاد ناامنی برای این است که جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند، اما حماسه سیاسی می‌تواند نقش مهمی به عهده داشته باشد و آرامش سیاسی را تضمین کند. حضور حماسی مردم برای کشور ایجاد امنیت می‌کند و منجر به قانون‌گرایی می‌شود.

وی ادامه داد: پایبندی همگان به قانون در حماسه سیاسی تعریف می‌شود. وقتی هواداران کاندیداها قانون‌گریزی را ضدارزش می‌دانند، این جزیی از حماسه است.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه با بیان این‌که رهبری نظام سناریوی دشمنان را متوجه و افشا می‌کنند، گفت: از همان ابتدای سال می‌گویند که مردم وظیفه شما چیست، حماسه سیاسی حفظ اقتدار ایران است. برخی فکر می‌کنند این با جنجال‌آفرینی و شور سیاسی محقق می‌شود، اما چنین نیست. انتخاب اصلح در گروی جنجال‌آفرینی و شور سیاسی اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید کسانی بیایند که تمام سخن و تبلیغ‌شان در چارچوب نظام باشد.
 
وی در مورد معیارهای لازم برای کاندیدای اصلح از نظر خود، اظهار کرد: باید فردی خداخواه و دگرخواه در پرتوی خدا انتخاب شود که در مقابل استکبار جهانی مقاوم باشد. راه ما کوتاه آمدن در برابر دشمن نیست. حضور حماسی مردم در روز انتخابات دشمن را به عقب‌نشینی می‌کشاند.

رییسی در پایان تاکید کرد: همانطور که در تذکرات رهبری است، باید ضرورت تحول فرهنگی دیده شود. رییس جمهور منتخب آینده باید معتقد به تحول فرهنگی و شکل دادن زندگی و رفع مشکلات معیشتی مردم باشد، اما خلق حماسه سیاسی برای ناامید کردن دشمن است.


انتهای پیام /

برچسب ها: خلق ، حماسه ، آگاهانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار