طبیعیت استان لرستان در طول فصل بهار رویشگاه گونه های بسیار متنوع گیاهان دارویی و خوراکی است.

گیاهان دارویی به گستره وسیعی از گیاهان اطلاق می شود (بوته، درختچه و درخت) که در درمان بیماری ها و یا در پیشگیری ازبروز آن مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته کارشناس مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان گفت: تاکنون 254 موردگیاه دارویی در استان لرستان شناسایی شده است.


شهلا احمدی با بیان اینکه برای شناسایی گونه های دارویی نقاط مختلفی از استان لرستان مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته است، افزود: علی رغم تلاش های به عمل آمده با توجه به وجود نقاط کور بسیاری دراستان لرستان به نظر می رسد گونه هایی همچنان ناشناس باقی مانده اند.


این کارشناس با اشاره به اینکه انواع پیاز فصل بهار خاصیت دارویی دارند، اذعان داشت: انشک، بن سرخ، موسیر، تره وحشی، از جمله پیاز های است که طی فصل بهار در دامان طبیعت استان لرستان می رویند و خاصیت دارویی دارند.

اکثر این گیاهان در سه گروه عطری، ادویه ای و طبی قرار دارند که استان لرستان با تنوع آب و هوایی و خاک مستعد دامان پرورش گونه های بیشماری از گیاهان دارویی است.
همچنین در فصل بهار اشخاص بیشماری برای جمع آوری انواع گیاهان دارویی بخصوص گیاهانی که مصرف خوراکی دارند و از ارزش اقتصادی نیز برخوردارند روانه کوه و دشت شده و با جمع آوری انواع خوراکی گیاهان دارویی از جمله بن سرخ، ریواس، انشک و... آنها را روانه بازار می کنند.


کارشناس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان اضافه کرد: همچنین در این استان برخی گونه های داروهای گیاهی مانند هشت گونه مرزه، آویشن و موسیر برای حفظ بقا و استفاده های دارویی در مزارع استان کشت می شوند.

گفتنی است، استان لرستان با مساحتی بالغ بر28هزار و 329کیلو‌متر مربع و دو میلیون هکتار منابع طبیعی شامل بالغ بر 649 هزار هکتار اراضی مرتعی و 885 هزار هکتار جنگل رویشگاه انواع متنوعی از گیاهان دارویی و خوراکی است./س


برچسب ها: رویش ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.