در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری وارد مرحله تبلیغات شده اما کاندیداها در استان کویری و محروم خراسان جنوبی فعالیت چشمگیری نداشته و مردم به دنبال برنامه های کاندیداها برای نقاط محروم هستند.



 به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خيبرنگاران با اعلام اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت شده، تبلیغات انتخاباتی کاندیداها نیز آغاز شد و برخی از کاندیداها پررنگ ‌تر و برخی از کاندیداها نیز کمرنگ ‌تر تبلیغات خود را آغاز کرده ‌اند.

در حال حاضر مردم استان خراسان جنوبی به مانند  سالهای گذشته خود را برای حضور پرشور  و خلق حماسه ای بزرگ که  در هر دوره از انتخابات سرآمد کشور بوده اند آماده می کنند ولی انگار این شور هیجان در کاندیداها برای تبلیغات در این استان محروم و دور افتاده از مرکز نیست.

تا امروز تنها چهار نفر از افراد حاضر در اين رقابت در استان خراسان جنوبی ستادهاي تبليغاتي خود را راه اندازي كرده اند و  چهارنفر ديگر تاكنون اقدامي قابل توجه در اين بخش صورت نداده اند.

 تشکیل ستادهای قالیباف، ولایتی، رضایی و جلیلی/  حضور کمرنگ کاندیداها در مناطق محروم

ستادهای انتخاباتی جلیلی، قالیباف، رضایی و ولایتی در استان تشکیل شده است.

اولين فعاليت هاي تبليغاتي اين دوره از انتخابات رياست جمهور در استان از سوي آقايان محمد باقر قاليباف و محسن رضايي از سال گذشته شكل گرفت و با بهانه هاي مختلف اين دو فرد سعي كردند كه به نوعي فعاليت هاي خود براي جلب آراء مردم را در مناطق مختلف خراسان جنوبی ساماندهي و مديريت كنند و با مشخص كردن روساي ستادهاي تبليغاتي و برگزاري محفل هاي شبانه و محرمانه به دنبال شناسايي و جذب نيرو باشند.

با سفر محسن رضايي به خراسان جنوبی در سال 91 با عنوان دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و البته با رويكردي كاملا تبليغاتي و در نهايت اعلام كانديداتوري بايد جدي ترين حركت در راستاي تبليغات اين دوره از انتخابات رياست جمهوري در اين استان عنوان كرد.

 آقای محمد باقر قالیباف نیز سال گذشته به استان خراسان جنوبی به عنوان شهردار تهران و برای مراسم خاکسپاری دکتر محمد حسن گنجی پدر علم جغرافیای ایران سفر کرد که در همان زمان به گفته بسیاری از کارشناسان سیاسی رنگ و بوی انتخاباتی داشت.

اگرچه ستادهای تبلیغاتی جلیلی و ولایتی نیز در این استان تشکیل شده اما این کاندیداها تا کنون سفری به این خطه محروم کشور نداشته اند و مردم خواستار هستند تا بدانند رئیس جمهور آینده شان چه برنامه ای برای مناطق محروم و دور افتاده کشو دارند.

 تا کنون تبلیغات  این کاندیداها نیز که ستادهای  انتخاباتی آنها شکل گرفته در استان بیشتر به شکل پیامکی بوده  و عدم استقبال کاندیداها از تبلیغات پوستری را  تا به امروز شاهد بوده ایم.

همچنین به تازگی از سوی ستاد مرکزی محمد رضا عارف نیز مهدی آیتی به عنوان رئیس ستاد خراسان جنوبی معرفی شده که فعالیت رسمی آن به زودی آغاز می شود اما تا کنون اقدام چشمگیری در این استان صورت نگرفته است. 

 می توان گفت در شهرستانهای استان نیز این تبلیغات ها بسیار کمتر و محدود تر است.

با این حال به جز محسن رضایی و محمد باقر قالیباف آن هم در قبل از اینکه به طور رسمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باشند کاندید ای دیگری به استان خراسان جنوبی سفر نکرده و هیچ برنامه ای برای توسعه مناطق محروم بیان نشده است.

 حضور 84.5 درصدی مردم خراسان جنوبی در انتخابات گذشته

مردم خراسان جنوبی همیشه پیرو ولایت بوده و هستند و این را در تمامی انتخاباتهای برگزار شده به نمایش گذاشته اند به طوری که در آخرین انتخابات یعینی سال گذشته 84.5 درصد مردم این استان در پای صندوق های رای حاضر شدند.

 امسال نیز مردم ولایی این استان خود را برای خلق حماسه ای بزرگ که خواسته رهبری است آماده کرده اند تا جواب دندان شکنی دیگری به دشمنان نظام و انقلاب بدهند.

در این راستا حضور پرشور کاندیداها نیز برای اعلام برنامه ها در این استان که همیشه مردم آن در صحنه بوده اند از خواسته های مردم است.

کاندیداها مناطق محروم را فراموش نکنند/ خالق حماسه سیاسی خواهیم بود

 یک شهروند بیرجندی در گفتگو با وي :با اشاره به اینکه حضور در انتخابات را وظیفه خود می دانم، گفت:  هنوز هیچ برنامه ای از کاندیداهای تائید صلاحیت شده برای مناطق  محروم و از جمله خراسان جنوبی که از مرکز دور است و نیازمند توجه بیشتر مسئولان برای توسعه است ندیده ایم.

احمدی می گوید: تا کنون برنامه های کاندیداها را تنها از صدا و سیما دنبال کرده ام زیرا تبلیغات کاندیداها در سطح استان چشمگیر نبوده است.

 وی با بیان اینکه این روزها شاهد سفرهای کاندیداها به استانهای مختلف کشور هستیم؛ گفت: تا کنون بیشتر شاهد سفر کاندیداها به استانهای بزرگ و پر جمعیت بوده ایم و توجه به استانهای محروم و دور افتاده کمتر بوده است.

 وی خواستار توجه بیشتر کاندیداها به مناطق محروم شد و افزود: کاندیداها برنامه های خود برای مناطق محروم را هم اعلام کنند.

 شهروند دیگر نیز با اشاره به به اینکه تبلیغات کاندیداها در استان بیشتر به شکل پیامکی بوده است، گفت: نیاز است تبلیغات به شکلهای دیگر هم برای معرفی و شناخت بیشتر کاندیداها باشد اگر چه هنوز حتی ستادهای برخی کاندیداها هم در استان شکل نگرفته است.

محمدی در خصوص ویژگی های یک نامزد اصلح، اظهار داشت: یک نامزد اصلح باید بتواند به تمامی نیازهای جامعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پاسخ دهد و برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت برای نیازهای اساسی کشور ارایه دهد.

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات همواره ثابت کرده است که این کشور با اراده مردم مدیریت می شود بنابراین امسال نیز لازم است مردم در شرایط حساس بین اللمللی همچون سایر انتخابات با حضور حداکثری دشمنان نظام و انقلاب را مایوس کنند.

کاندیداها وعده دروغین ندهند/ برنامه ها فقط شعار نشود

شهروند بیرجندی دیگر نیز در گفتگو با مهر در خصوص تبلیغات کاندیداها در استان گفت: اگر چه تبلیغات پر هزینه را نمی پسندیم ولی برای شناخت نیاز است تبلیغات در حد متعارف وجود داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه در این برهه از زمان که دشمنان برنامه های گسترده ای برای نا امید کردن مردم از نظام و انقلاب دارند، گفت: ما باید با حضور حداکثری در پای صندوق های رای در 24 خرداد؛ باری دیگر دشمنان و در راس آن آمریکا و اسرائیل را ناامید کرده و به ندای رهبری لبیک گفته و خالق حماسه سیاسی بزرگ باشند.

وی با تاکید بر اینکه یک کاندید اصلح را می توان از طریق دیدگاه هایی که امام خمینی(ره) و رهبری در سخنان خود از ادوار گذشته تاکنون اعلام کرده اند؛ شناخت، اظهارداشت: شاخص های بیان شده از سوی رهبری در انتخاب نامزد اصلح می تواند تعیین کنند باشد همان طور که ایشان فرموده اند " مردم ایران به دنبال فرد اصلحی هستند که کشور را با سرعت بیشتری در عرصه های مادی و معنوی به پیش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ایجاد زندگی بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ایران را در پرتو شور و شوق و امید مردم ارتقا بخشد."

وی به کاندیداها توصیه کرد: صداقت را پیشه کرده و شعارهای غیر واقع و خارج از وظایف خود به مردم ندهند.

اکبری ادامه داد: برنامه هایی که امروز کاندیداها اعلام می کنند فردا تبدیل به شعار نشود.

حل مشکلات اقتصادی انتظار مردم از رئیس جمهور/ زیر ساختها برای توسعه مناطق محروم فراهم شود

یک دانشجوی بیرجندی نیز در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور آینده می گوید: امروز مهم‌ ترین دغدغه مردم حل مشکل گرانی است، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و سر و سامان دادن به وضعیت ارز، مسایل پولی و بانکی از کارهای مهمی است که رئیس جمهور آینده باید به آن توجه کند.

مرادی ادامه داد:  از رئیس جمهور آینده می ‌خواهیم حداقل ‌ترین امکانات را در این منطقه ایجاد کند زیرا مردم خراستان جنوبی به کمترین‌ها هم بسنده می کنند.

وی تصریح کرد: اکنون که سایه تحریم‌ها بر اقتصاد ایران گسترده شده و این امر شرایط زندگی را برای گروه عمده‌ای از مردم کشور سخت کرده است، مهار مشکلات اقتصادی در زمره مهمترین موضوعات برای یازدهمین رئیس جمهور ایران باشد.

یک شهروند دیگر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از رئیس جمهور آینده انتظار می رود به مناطق محروم بیشتر توجه شود، گفت: اگر چه مسئولان می گویند نرخ بیکاری در این استان کمترین است اما اشتغال دغدغه جوانان این استان محروم است.

حسینی خواستار ایجاد زیر ساختهای اقتصادی در این منطقه شد و افزود: رئیس جمهور قبلی قول ایجاد راه آهن را داده بود اما تا کنون محقق نشد امیدواریم در دولت آینده برای پیشرفت و توسعه استان این مهم تحقق یابد.

یک کارمند بازنشسته بیرجندی نیز گفت: امروز مهم‌ ترین دغدغه مردم حل مشکل گرانی است، بهبود وضعیت اقتصادی کشور و سر و سامان دادن به وضعیت ارز، مسایل پولی و بانکی از کارهای مهمی است که رئیس جمهور آینده باید به آن توجه داشته باشد.

براتی افزود: زیر ساختهای اقتصادی از جمله ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، پایانه های صادراتی، راه آهن و انتقال آب به این استان که سالها است با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و بر معیشت روستائیان و کشاورزان تاثیر گذاشته باید در برنامه رئیس جمهور آینده برای توسعه  استان های محروم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تمامی این قولها  را مسئولان در دور های قبل دادند اما عملی نشد توجه به معیشت روستائیان و مردم این استان باید مورد توجه باشد./ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.