يک کارشناس سياست خارجی با اشاره به حمايت مالي عربستان از سرویس‌های جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی گفت: جمهوري اسلامي ایران همواره بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک خواستار روابط با کشورهاي اسلامي بوده و چنانچه عربستان خطاهاي گذشته خود را تصحيح کند، کشورمان آمادگي گسترش روابط با اين کشور را هم دارد.

"محمدصادق کوشکي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمايت مالي عربستان از موساد در ترور دانشمندان هسته‌اي گفت: از سال 1985 که پادشاه سابق عربستان  طرح خود را مبني بر به رسميت شناختن رژيم جعلی صهيونيستي اعلام کرد هم‌سويي اين کشور و رژیم آل سعود با اين رژيم غاصب مشخص شد و اين همسويي متعلق به امروز نيست.

وي افزود: هم‌سويي عربستان و رژيم جنایتکار صهيونيستي به خوبي مشاهده مي‌شود و نيازي به آن نيست که فردي ادعايي کند که این مسئله اثبات شود يا خير اما روابط يک کشور و راهبردهاي سياست خارجي آن بر اساس ادعاهاي ژورناليستي تنظيم نمي‌شود.

اين کارشناس سياست خارجی در پايان خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ایران همواره بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک خواستار روابط با کشورهاي اسلامي بوده و چنانچه عربستان خطاهاي گذشته خود را تصحيح کند، کشورمان آمادگي گسترش روابط با اين کشور را هم دارد.

انتهاي پيام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار