شانزدهمین چاپ خاطرات سیدابوالفضل كاظمی با عنوان "كوچه نقاش‌ها" توسط سوره مهر منتشر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از سوره مهر، "كوچه نقاش‌ها" در برگیرنده زندگی‌نامه و خاطرات سیدابوالفضل كاظمی از دوران كودكی تا پایان سال 1367 و با تمركز بیشتر بر سال‌های حضور وی در جبهه‌های دفاع مقدس است كه توسط راحله صبوری تدوین و تنظیم شده است. 
ابوالفضل كاظمی، از رزمندگانی است كه در كنار شهید دكتر مصطفی چمران و در گروه شهید اصغر وصالی با عنوان "دستمال سرخ‌ها" در كردستان فعال بوده است. كاظمی با شروع فعالیت‌ ضدانقلاب در كردستان، همراه شهید قاسم دهباشی و شهید محمد بروجردی به كردستان رفت. آنان همچنین به گروه شهید چمران در درگیری‌های سنندج و پاوه پیوستند. 
كاظمی سال 1365 فرماندهی گردان میثم لشكر 27 محمد‌رسول‌ الله (ص) را برعهده گرفت و همراه شهید اصغر ارسنجانی در عملیات‌های كربلای 5 و 8 حضوری فعال داشتند. او در دوره‌های مختلف زندگی، تجربه‌های متعدد و متنوعی داشت. 
راحله صبوری؛ تدوینگر كتاب درباره نوع تدوین كتاب خاطرات ابوالفضل كاظمی خاطرنشان كرد: كتاب «كوچه نقاش‌ها» در 16 فصل و بر اساس تاریخ وقایع و مكان آن‌ها تدوین و به دلیل تمركز بر حوادث جنگ، رخدادهای انقلاب خلاصه شده است. 
همچنین مرتضی سرهنگی؛ نویسنده و مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، درباره این كتاب می‌گوید: "كوچه نقاش‌ها" كتاب بسیار متفاوتی در حوزه ادبیات دفاع مقدس است. اصل مهم در سند بودن كتاب، لهجه اصیل تهرانی سید ابوالفضل است كه توسط خانم صبوری در این كتاب رعایت شده است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار