يک کارشناس سياست خارجي کنفرانس ژنو 2 را يک تله استراتژيک از سوي غرب در جهت فريب سياسي حزب‌الله لبنان و سوريه دانست و گفت: آنچه که امروزه در سوريه مي‌گذرد، توطئه استکبار جهاني بوده که در رأس آن آمريکا، رژيم جعلي صهيونيستي و مجموعه کشورهاي ناتو قرار دارند.

"سيدهادي سيد افقهي" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات "سيدحسن نصرالله" دبیر کل حزب‌الله لبنان پيرامون مسئله سوريه گفت: سخنراني وی به عنوان دبیر کلی حزب الله لبنان نقطه عطفي در تاريخ مقاومت ضد صهيونيستي در سوريه است.

وي در واکنش به سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان مبني بر اينکه سوريه يک قلمرو مقاومتي در برابر رژيم غاصب صهيونيستي در منطقه به شمار می‌رود، افزود: اگر تا ديروز سوريه يکي از کشورهاي حامي در منطقه محسوب مي‌شد، اما امروزه مي‌توان این کشور را قلمرو مقاومتي در برابر زیاده‌خواهی‌های رژيم منحوس صهيونيستي و یکی از پشتيبانان حزب الله لبنان و جبهه مقاومت در منطقه تلقی کرد.

سيدافقهي تصريح كرد: رويکرد جديد حزب‌الله لبنان نسبت به بحران سوريه موجب شده تا ارتش نظامي اين كشور  با قاطعيت هرچه تمام يکي از مهمترين مناطق استراتژيک و مرزي ميان دو كشور سوريه و لبنان به نام "الگسير" را باز پس گيرد.

وي اظهار داشت: آنچه که امروزه در سوريه مي‌گذرد، توطئه استکبار جهاني بوده که در رأس آن آمريکا، رژيم جعلي صهيونيستي و مجموعه کشورهاي ناتو قرار دارند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به ناكامي آمريکا در کنفرانس ژنو 2، اين كنفرانس را يک تله استراتژيک از سوي غرب در جهت فريب سياسي حزب‌الله لبنان و سوريه دانست و خاطرنشان كرد: آمريكا همواره در پشت پرده مسائل و بحران‌هاي منطقه‌ به دنبال طرحي براي تهاجم ناگهاني و تغيير معادلات در خاورميانه بوده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار