معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، حفظ صنایع دستی را حفظ هویت ملی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


نصرت الله سپهر از حضور هنرمندان کرمانشاهی در نمایشگاه صنایع دستی کشور به مناسبت این روز خبرداد.

وی افزود: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در استان کرمانشاه ویژه برنامه هایی تدارک دیده شده که از مهمترین این برنامه ها می توان به حضور 20 هنرمند کرمانشاهی در 17 غرفه صنایع دستی کشور اشاره کرد.

سپهر ادامه داد: در این نماسشگاه هنرمندانی از سراسر کشور حضور خواهند داشت و هنرمندان کرمانشاهی نیز نیز در کنار این عزیزان به معرفی آثار خود می پردازند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه هم چنین از حضور هنرمندانی در قالب چادرهای عشایری در بین 17 غرفه کرمانشاهی خبردادو گفت: در این غرفه ها صنایع و تولیدات عشایری به معرض دید و فروش گذاشته می شوند.

وی گفت: هم چنین در یکی از این غرفه ها هنرمندان به تولید زنده پرداخته و تولید آثار هنری چون گیوه، نمد، نقاشی روی شیشه، ساز سنتی تنبورو .... را به صورت زنده و در معرض دید بازدیدکنندگان خواهند داشت.

سپهر افزود: از دیگر برنامه های روز جهانی صنایع دستی و همزمان با برگزاری نمایشگاه می توان به تجلیل از هنرمندان خلاق و دارای سوایق علمی و پژوهشی در عرصه صنایع دستی اشاره کرد.

معاون صنایع دستی استان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: درحضور غرفه های استان کرمانشاه در این نمایشگاه به غرفه صادرارات و فروش توجه ویژه ای شده و سعی خواهد شد غرفه آرایی ها در سطح بالا صورت گیرد تا باعث جذب بیشتر مخاطبان و ترغیب آنان به سمت صنایع دستی استان کرمانشاه شود.

وی، از فروش و تولید محصولات و غذاهای عشایری و بومی در غرفه های استان طی برگزاری این نمایشگاه خبرداد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، زمان برگزاری این نمایشگاه را 16 تا 20 خرداد اعلام کرد و خواستار حضور همه هنرمندان و هنردوستان خصوصا کرمانشاهیان مقیم تهران در بازدید از این نمایشگاه شد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.