حدود 10 میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات از ابتدای امسال تاکنون در کرمانشاه به فروش رفته است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت الله سپهر گفت: امسال فرصت مناسبی برای برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات و فروش این محصولات توسط تولیدکنندگان فراهم شد به گونه ای که در ابتدای سال بیش از 9میلیارد و 600 میلیون ریال صنایع دستی و سوغات در استان به فروش رفت.

وی افزود: امسال 35 نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و سوغات با همکاری ارگان های مختلف و همکاران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستانهای استان برپا شد که مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفت.

سپهر گفت: همچنین امسال 53 تخته سیاه چادر عشایری برپا کردیم که با شیرینی های محلی و غذاهای سنتی گرم و تازه از میهمانان نوروزی پذیرایی می کردند.

وی تصریح کرد: با این اقدامات از جمله عرضه صنایع دستی در مکانهای تاریخی و تفریحی استان، امسال تولیدکنندگان رشته های مختلف صنایع دستی از جمله گیوه، گلیم، جاجیم، البسه محلی، منبت، آیینه کاری، زیورآلات سنتی، چرم، حجم سازی با سفال و رشته های سوغات نظیر نان برنجی، کاک، خرمایی و ... فروش مناسب تری داشتند.

سپهر طراحی مناسب، جذابیت در طرح و رنگ، اطلاع رسانی، استفاده از مواد اولیه مرغوب، بسته بندی و قیمت مناسب، کاربردی بودن تولیدات و حرکت به سمت چارچوب های استاندارد یونسکو را از دیگر عواملی دانست که باعث فروش بیشتر صنایع دستی استان در نوروز امسال شد/س .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.