آیت الله استادی دبیر شورایعالی حوزه های علمیه توصیه هایی را به اساتید حوزه علمیه بیان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله رضا استادی روز یکشنبه در اجلاسیه اساتید سطح یک مدارس علمیه استان قم که در دارالشفاء برگزار شد، تصریح کرد: خیلی ها درس خواندن و درس دادن شان تنها شرکت در کلاس است، اما واقعیت این است که باید کسی علمی را تحویل داده باشد تا معلمی برای او صدق کند.
وی با اشاره به اینکه معلم باید با شاگرد تعامل داشته باشد، افزود: سبک آیت الله سبحانی خیلی خوب است، ایشان با شاگردان صحبت می کرد و اسم های مختلف برای افراد انتخاب کرده بود که در بین تدریس افراد را صدا می کرد.
دبیر شورایعالی حوزه های علمیه ادامه داد: شیرینی درس غیراز لودگی است، شیرینی درس غیر از این است که برخی از مسائل مانند ازدواج را در بین شاگردانی نقل کنیم که برخی مجرد هستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: کسانی که درس سطح می دهند باید بدانند درس سطح غیر از درس خارج است، اشتباهی که برخی می کنند این است که مرتب از مولف کتاب ایراد می گیرند.
آیت الله استادی همچنین ابراز داشت: درسی که می گوییم مرتبط با درس های قبلی است، باید ارتباط درس های گذشته را برای شاگرد روشن کرد.
وی بر ضرورت توجه استاد به نظم تاکید کرد و اظهار داشت: استاد می تواند با نظم و حضور به موقع در سر کلاس مفهوم نظم را به شاگرد بیاموزد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.