حجت اله خطیب معتقد است ایران نقش مهمی در احیا و ثبات کشتی در المپیک ایفا کرده و تماشاگران ایرانی با حضور پرشور خود در سالن 12 هزاری نفری آزادی تهران و در جریان جام جهانی دین خود را به کشتی ادا کردند.

حجت اله خطیب در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: برگزاری مناسب جام جهانی آزاد و فرنگی سال 2013 تهران و از سوی دیگر حضور پرشور و بی نظیر تماشاگران ایرانی در سالن 12 هزار نفری آزادی از جمله عواملی بود که باعث شد مسئولان فیلا با نمایش فیلم های آن به سران کمیته بین المللی المپیک نشان دهند که کشتی ورزشی تماشاگرپسند و جذابي است به همین دلیل بار دیگر از مردم ایران قدردانی می کنم.

سرپرست فدراسيون کشتي ادامه داد: همچنین فدراسیون جهانی برای مسابقات روز جهانی کشتی در نیویورک از تیم ایران بعنوان یکی از سه قطب برتر کشتی جهان به همراه روسیه و آمریکا دعوت کرد و حضور نمایندگان ایران در سازمان ملل متحد و نقش آفرینی جدی سه کشور در این میدان نیز بسیار تاثیر گذار بود.

سرپرست فدراسیون کشتی درباره اقدامات فدراسیون کشتی برای حفظ این رشته در المپیک گفت: ما از طریق وزارت ورزش و دیگر مراجع ذیربط از جمله مجلس شورای اسلامی و وزرات امور خارجه با کشورهای صاحب کرسی در کمیته بین المللی المپیک مکاتبه کرده ایم و معتقد هستیم باید با تلاش جمعی تمام کشورهای تاًثیر گذار کمک کنیم تا کشتی در شهریور ماه در المپیک باقی بماند.

خطیب در مورد حمایت فدراسیون کشتی از مارتینتی و برخی انتقادات صورت گرفته از سوی بعضی مسئولان و رسانه ها اظهار داشت: رای ما در کنگره فدراسیون جهانی کشتی به نناد لالوویچ بود و خودش هم از این موضوع آگاه بود، ضمن اینکه از برخی مسئولان که خود را ورزشی می دانند تعجب می کنم که اعلام می کنند ایران به مارتینتی رأی داده حال آنکه مارتینتی اصلا کاندید نبود که ما  به او رأی بدهیم.

وی تصریح کرد: در هر صورت فدراسیون جهانی در جلسه شورای کشتی آسیا به کشوری مانند ایران کرسی نداد من در مذاکراتی که در نیویورک با لالوویچ داشتم به وی تاکید کردم باید جایگاه کشتی ایران در جهان حفظ شود و باید ما نیز با دیپلماسی فعال در این زمینه حرکت کنیم.

خطیب در مورد عملکرد خود در فدراسیون کشتی گفت: در هر صورت انتقادات به عملکرد هر مجموعه ای وجود دارد و ما هم پذیرای انتقادات سازنده اهالی محترم رسانه خواهیم بود، البته نقدهایی که کارشناسی و فنی باشد.

وی با اشاره به این که موفقیت های کشتی در المپیک و پس از آن نتیجه چند سال کار شبانه روزی و یک کار گروهی است که متعلق به یک فرد و یا گروه نیست، تصریح کرد: این موفقیت ها حاصل زحمت تمامی زحمت کشان از جمله رسانه های گروهی است و در هر صورت پس از المپیک نیز تلاش کردیم علی رغم کمبودها، تمامی مسابقات برگزار شود و تیم ها در حد توان در مسابقات برون مرزی شرکت کنند و در نهایت هم تیم جوانان آزاد و فرنگی در چند روز آینده راهی رقابتهای قهرمانی آسیا خواهند شد.

خطیب افزود: پیشرفت ورزش بدون رسانه ها امکان پذیر نیست و امیدورام در فضای آرام و با رعایت احترام متقابل ما و رسانه ها به اهداف عالیه و مهم تر کشتی دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: سابقه مدیریتی من در فدراسیون کشتی بصورتی بوده است که کار فنی را به مردان فنی واگذار می کنم و وظیفه ما در فدراسیون کار ستادی و پشتیبانی است و افراد فنی هم کار فنی می کنند و هیچ کس در حیطه دیگری ورود نمی کند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار