به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله رضا استادی با بیان اینکه زمانی میتوان گفت شخصی معلم است که متعلمی نیز وجود داشته باشد، اظهار کرد: اینگونه نیست که شخصی معلم باشد اما کسی وجود نداشته باشد که توسط او تربیت شده باشد.
وی افزود: دومین ویژگی یک معلم بیان قوی است؛ برخی اساتید میگویند برای تدریس چند دقیقه مطالعه میکنیم اما یک ساعت را به تفکر میگذرانیم که چگونه آن مطلب را بیان کنیم، مقدمه مناسب و تنظیم زمان از جمله ضرورتهای یک تدریس صحیح هستند.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه با تاکید بر تعامل میان آموزگار و دانشآموز خاطرنشان کرد: یکی از ویژگیهای خوب آیتالله سبحانی صحبت ایشان با طلاب در میانه تدریس است که این امر علاوه بر تقویت ارتباط معلم و شاگرد موجب قطع نشدن رابطه طلبه با موضوع، هم میشود.
وی ادامه داد: درسی که مطالب خوب و نحوه تدریس شیرین داشته باشد بر روی شاگردان هم تاثیر بیشتری میگذارد هرچند این امر با لودگی تفاوت دارد؛ خوشرویی معلمان و اساتید در هنگام تدریس هم موجب شیرینی آن درس برای شاگردان و دانشجویان خواهد شد.
وی با بیان اینکه مطالب هر ساعت از کلاس با جلسه قبل ارتباط دارد گفت: بیان این ارتباط و همبستگی میان مطالب تاثیر بسیار زیادی بر روی فهم و درک شاگردان خواهد داشت.
آیت الله استادی تصریح کرد: اساتید هنگام معرفی کتاب باید توجه کنند که خودشان توان ارائه مطالب کدام کتاب را بیش از سایر نوشتهها دارند ضمن اینکه ممکن است تسلط آنها بر بعضی فصلهای کتاب بیشتر باشد که میتوانند همان بخشها را تدریس کنند./س