بهنام یخچالی گارد تیم ملی جوانان که هنوز هم به طور کامل از مصدومیت رها نشده در مورد حریفان جهانی تیم بسکتبال جوانان می گوید: از قدرت حریفانمان خبر داریم اما ترسی از رقابت با این حریفان نداریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بهنام یخچالی یکی دیگر از بازیکنان آینده دار تیم ملی جوانان که سال قبل در لیست برترین بازیکنان جوان آسیا هم قرار گرفت، در فصل قبل سوپرلیگ بسکتبال رشد زیادی از نظر بازی و شرایط فیزیکی پیدا کرده و در 17 سالگی طعم قهرمانی در لیگ ایران را چشید. شرایطی که فصل قبل سجاد مشایخی کاپیتان تیم ملی جوانان هم با تیم مهرام تجربه کرد.

یخچالی که در جریان مسابقات باشگاههای غرب آسیا دچار آسیب دیدگی شده بود در شروع تمرینات تیم ملی جوانان با احتیاط بیشتری به تمرین پرداخته و البته از طرف مسئولان تیمهای ملی هم اخطار گرفت که با حضور در تمرینات به زانوهایش فشار وارد نکند. یخچالی توضیح می دهد: در بازی دوم غرب آسیا مقابل شامویل آسیب دیدم و با گذشت دو هفته از آن مسابقات، تمرینات سبک را در کنار فیزیوتراپی شروع کرده ام. در مجموع ده روز دیگر برای بهبودی کامل زمان لازم دارم.

این فصل پیشرفتی دو برابر داشتم

بازیکن تیم پتروشیمی درمورد تفاوت بازی خود نسبت به سال قبل می گوید: نسبت به سال قبل که در قم بازی می کردم، پیشرفتی دو برابر داشتم چون بازیکنانی که در کنارشان بازی می کردم نسبت به تیم قمی، حرفه ای تر و با تجربه تر بودند و از طرفی کادر فنی پتروشیمی نیز بسیار قوی بود. من هم تجربه بیشتری پیدا کردم اما هنوز هم باید کنار بازیکنان بزرگسال تجربه بازی پیدا کنم.

تجربه جام جهانی جوانان شانس بزرگی است که به گروه فعلی بازیکنان جوان رسیده و یخچالی نیز از بزرگی این تجربه با خبر است: جام جهانی میدان واقعا بزرگی است. کسانی که جزء 12 نفر اصلی تیم ملی قرار می گیرند،‌شانس خیلی خوبی برای نشان دادن خود پیدا می کنند و این بازیها سکوی پرتابی برای این گروه است.

تیم ملی ایران با قرار گرفتن در گروه تیمهای آرژانتین، لیتوانی و چک کار بسیار سختی دارد اما بازیکن تیم ملی جوانان تاکید می کند: ما ترسی از رقابت با این تیم ها نداریم. البته می دانیم که آرژانتین تجربه پنج قهرمانی جهان را دارد. لیتوانی قهرمان دوره قبل و چک میزبان این دوره از بازیها است اما با کادر فنی خوبی که داریم، تمرینات را با فشار بیشتری دنبال می کنیم. از سختی کار خبر داریم اما ترسی از این رقابت نداشته و برای جنگیدن به چک می رویم تا بهترین نتیجه ممکن را نسبت به شرایطمان بگیریم./مح
برچسب ها: یخچالی ، جوانان ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار