یک کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: شرکت رایانه ای اینتل پس از مدتها، پردازنده های نسل چهارم Core i را با کدنام Haswell معرفی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


معراج هلشی گفت: پردازنده های Haswell شامل نمونه های مختلفی برای سیستم های دسکتاپ و نوت بوک می شوند که از محصولات قدرتمند آن میتوان به مدل های مانند core i7 4770kوcore i7 4670kاشاره کرد که هر دو پردازنده 8 مگابایت کش سطح 3 می باشند و از پردازنده های متوسط می توان به مدل های core i5 4570s وcore i5 4570T اشاره کرد.

وی افزود: طبق اعلام اینتل، مهم ترین تفاوت نسبت به پردازنده های آیوی بریج، افزایش کارایی پردازنده مجتمع گرافیکی است که بر اساس تستهای انجام شده بر روی پردازنده گرافیکی این معماری ، intel در این زمینه اغراق فراوانی انجام داده و عملا دروغ بزرگی به دوستداران خود گفته است. زیرا تفاوت کارایی در حدی نیست که اینتل پیش از این در خصوص آن وعده داده بود و تفاوت کارایی نسبت به پردازنده مجتمع گرافیکی HD 4000 در بسیاری از تست ها به 2 تا 3 فریم می رسد.

این کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: قدرتمند ترین پردازنده هسول، Core i7-4770K با چهار هسته و چهار رشته پردازشی به همراه هشت مگابایت حافظه نهان در سطح L3 است که با قیمت حدودی 350 دلار وارد بازار می شود.

وی اظهار کرد: همچنین مصرف توان پردازنده برخلاف ادعای اینتل مبنی بر کاهش توان مصرفی و بهینه سازی فناوری ساخت، با افزایش 7 واتی توان مصرفی نسبت به Core i7-3770K مواجه گردیده است. /س

برچسب ها: کرمانشاه ، ساخت ، معماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.