متخصصان شیرازی به فناوری ساخت و تولید محصولات کامپوزیتی دست یافتند .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مدیر توسعه بازار و امور بین الملل شهرک های صنعتی فارس گفت : هم اکنون این متخصصان در نخستین کارخانه کامپوزیتی خاورمیانه در شیراز با مهندسی معکوس موفق به دستیابی به فناوری ساخت و تولید محصولات کامپوزیتی و تولید محصولات کامپوزیتی از جمله لوله ، اتصالات و مخازن شدند .

قیومی بیان کرد: کامپوزیت ها قابلیت تحمل دماهای عملیاتی بالا، عایق بودن الکتریکی ، مقاومت بالا در برابر خوردگی ، قابل تنظیم انبساط حرارتی ، دوام طولانی مدت، شکل پذیری استثنایی و یکپارچگی بیشتر و کاهش قطعات را دارند.

کامپوزیت مخلوط فیزیکی از دو یا چند ماده مختلف است که این مواد خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خود را حفظ کرده و مرز مشخصی را با یکدیگر تشکیل می دهند.

حمل و نصب و نگهداری سریع و آسان ، مقاومت مکانیکی بالاتر ضربه نسبت به مشابه فولادی، مقاومت در برابر آتش ، سبکی ( در حدود یک چهارم سازه مشابه فولادی ) ، عایق بودن تنوع رنگ و ماندگاری ، مقاومت در برابر خوردگی ، سازگاری با محیط های بهداشتی ، دارویی و غذایی و قیمت قابل رقابت با سازه گالوانیزه شده ، استنلس استیل و آلومینیومی از جمله مزایای محصولات کامپوزیتی است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.