باشگاه گهر دورود لرستان اين روزها با مديرعامل جديدش به دنبال ساماندهي و ريكاوري برای حضور هرچه قدرتمندتر در رقابت‌هاي فصل جديد ليگ دسته اول كشور است.


به گزارش خبرنگارگروه استانها باشگاه خبرنگاران تيم فوتبال گهر دورود فصل گذشته براي اولين بار در طول تاريخ به عنوان يك تيم لرستاني به ليگ برتر فوتبال ايران صعود كرد. تيمي كه با كمترين امكانات و بضاعت نسبت به رقباي تا دندان مسلح خود در ليگ دسته اول موفق به اين مهم شد.

در فصل 90-91 ليگ آزادگان گهري‌ها با مشكلات مالي عديده‌اي مواجه بودند كه عليرغم صعود معجزه ‌وارشان به ليگ برتر در پايان رقابت‌ها هيچكدام از آنها رفع نشدند تا جايي كه كادر فني و بازيكنان اين تيم در آن فصل از بازي‌ها همچنان مدعي مطالباتشان هستند.

عدم بودجه‌ كافي و حضور غيرقابل باور گهر در ليگ برتر باعث ايجاد موج نگراني در بين علاقمندان به فوتبال در لرستان شد چرا كه اين تيم قرار بود از نام و اعتبار فوتبال لرستان در سطح اول كشور دفاع كند در حاليكه به هيچ عنوان شرايط مالي مشخصي نداشت.

گهر؛ تیمی در حسرت نداشته ها

سرانجام ليگ برتر آغاز شد و همانطور كه انتظار مي‌رفت كسي از گهر حمايت نكرد و اسپانسرهاي مختلفي كه با اهدافي ديگر براي كمك به گهر آمدند به هيچ عنوان به وعده‌هاي خود عمل نكردند، عدم تامین شرايط ميزباني گهر در ليگ برتر و خانه به دوشی گهر باعث شد نماينده‌ لرستان بازي‌هاي خانگي خود را در شهرستان كرج انجام دهد.

تعويض‌هاي سريال گونه‌ مديران و كادر فني باشگاه نيز موجي از آشفتگي را در داخل تيم بحران‌زده‌ گهر به وجود آورد تا سرانجام اين تيم با هدايت محمد مايلي‌كهن و با ارائه‌ بازي‌هاي ضعيف، در شرايطي تحقيرآميز به جايگاه سابق خود يعني ليگ آزادگان سقوط كند.

انتصاب اسماعيل حيدرپور دورودي كه همراه با داوود مهابادي از اركان اصلي صعود گهر به ليگ برتر بود روزنه‌هاي اميد را در بين هواداران اين تيم باز كرد تا علاقمندان به گهر باز هم به حضور خوب این تیم در لیگ دسته یک و شايد صعودي ديگر به ليگ برتر اميدوار شوند.

به هر حال ليگ برتر تمام شد و باز هم همه چيز به جاي اول خودش برگشت؛ در حالي كه مسئولان در اوايل فصل گذشته ليگ برتر وعده‌هاي 40 روزه براي مرمت استاديوم تختي دورود مي‌دادند ولی ليگ تمام شد و هيچ اقدامي صورت نگرفت و همچنان خبري نيست و استاديوم توفيقي نسبت به گذشته نداشته است.

عليرغم تمام اين موارد باشگاه گهر دورود لرستان اين روزها با مديرعامل جديدش به دنبال ساماندهي و ريكاوري برای حضور هرچه قدرتمندتر در رقابت‌هاي فصل جديد ليگ دسته اول كشور است.

همچنین خبرها حاكي از رايزني‌هاي خوبی با گزينه‌هاي مختلف برای خريد و يا انتخاب اسپانسر باشگاه، براي هواداران اين تيم است.

مشخص شدن وضعيت مالي باشگاه طي روزهاي آينده

در همين خصوص اسماعيل حيدرپور مديرعامل باشگاه گهر دورود در گفتگو با خبرنگار مهر از مشخص شدن وضعيت مالي باشگاه طي روزهاي آينده خبرداد و گفت: خوشبختانه جلسات بسيار خوبي را با چند گزينه داشتيم و عزيزاني نيز در اين‌باره اعلام آمادگي كردند كه با باشگاه همكاري لازم را داشته باشند.

حيدرپور عنوان كرد: يك شركت توليدي آسانسور پيشنهاد خود براي خريد باشگاه را مطرح كرده است كه در دست بررسي است، ضمن اينکه يك شركت از پايتخت كه در حال حاضر در داخل لرستان كار اقتصادي انجام مي‌دهد نيز آمادگي خود را براي حمايت مالي باشگاه و اسپانسر باشگاه عنوان كرده است.

وي ادامه داد: البته گزينه‌هاي ديگري نيز در اين بين هستند كه احتمال كمتري براي همكاري با باشگاه از طرف آن‌ها وجود دارد.

برگزاري نشست با مديرعامل باشگاه پرسپوليس

مديرعامل باشگاه گهر در ادامه به برگزاري نشست با سردار رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس تهران اشاره كرد و گفت: با توجه به اين‌كه آقاي رويانيان اصالت لرستاني دارد همواره نظر مثبتي نسبت به باشگاه گهر داشته است.

وي افزود: قبل از سفر رویانیان به كشور امارات جلسه‌اي را با وی برگزار كرديم که ابراز تمايل كرد يك پروتكل همكاري بين دو باشگاه تنظيم و برقرار شود.

حيدرپور همچنين گفت: آقاي رويانيان ابراز اميدواري كرد كه باشگاه گهر به عنوان تيم دوم پرسپوليس انتخاب و ارتباطات نزديك‌تري از جمله تبادل بازيكن بين دو باشگاه برقرار شود كمااين‌كه آن‌ها نسبت به انتقال يكي از بازيكنان ما به پرسپوليس اعلام آمادگي كردند و همچنين قول انتقال چند بازيكن به گهر را نيز داده‌اند.

احداث مدارس فوتبال در شهرستان‌هاي استان

حيدرپور همچنين گفت: به ياري خدا پس از روشن شدن اوضاع مالي باشگاه كه به زودي صورت خواهد گرفت برنامه‌هاي خوبي براي احداث مدارس فوتبال در شهرستان‌هاي استان و انتخاب مربياني از هر شهرستان براي استعداديابي داريم.

وی یادآور شد: ضمن اينكه پيرو صحبت‌هاي گذشته در خصوص تعامل با باشگاه پرسپوليس به دنبال احداث مدرسه فوتبال باشگاه پرسپوليس در شهرهاي مختلف استان هستيم.

گلایه از مسئولان فوتبال لرستان

وي در ادامه به گلايه از مسئولين استان پرداخت و گفت: عليرغم اينكه شهرستان دورود يك شهرستان صنعتي است و داراي صنايع ثروتمندي است اما متأسفانه هيچ برنامه‌اي براي كمك و حمايت اين بخش از تيم‌هاي ورزشي شهرستان و استان وجود ندارد اقدامي كه در ساير استان‌ها شاهد آن هستيم.

حيدرپور عنوان كرد: در ساير استانها مسئولان ارشد استان و مجمع نمايندگان پيگير مشكلات تيم‌هاي ورزشي استان خود هستند و به صورت مستقيم يا غير مستقيم حمايت مي‌كنند اما در لرستان هر زمان تيم ‌ها به موفقيتي دست پيدا مي‌كنند سروكله همه پيدا مي‌شود و قصد دارند خود را در آن سهيم بدانند و در زماني مانند حال كه تيم در بلاتكليفي و مشكلات مالي دست و پا مي‌زند حتي يك تماس هم گرفته نمي‌شود.

انتقاد از کادر مدیریتی سابق گهر/ رضایتنامه پنج بازیکن صادر شد

حيدرپور همچنين با انتقاد از كادر مديريتي سابق باشگاه گهر بیان داشت: متأسفانه كادر مديريتي سابق بدون هماهنگي رضايت‌نامه پنج بازيكن را كه ستون‌هاي تيم محسوب مي‌شدند صادر كردند و حتي مبالغي را بابت آن دريافت كردند.

وي افزود: طي جلسه‌اي كه با آقاي خروطي داشتيم بنا شد بدون هماهنگي رضايتنامه هيچ بازيكني صادر نشود و مبالغي را كه بابت صدور رضايتنامه از بازيكنان خارج شده از باشگاه گرفته شده است مشخص شوند.

خبرهاي خوش براي هواداران

مديرعامل باشگاه گهر در ادامه از خبرهاي خوش براي هواداران طي روزهاي آينده خبر داد و گفت: هواداران مطمئن باشند طي روزهاي آینده خبرهاي خوبي خواهند شنيد و با جذب اسپانسر مناسب اوضاع باشگاه را سروسامان خواهيم داد.

حیدرپور با بیان اینکه به زودي كادر فني جديد باشگاه را نيز معرفي خواهيم كرد، در مورد گزينه‌هاي سرمربي‌گري باشگاه گهر گفت: با چند گزينه صحبت‌هايي داشته‌ايم كه به زودي يك گزينه معرفي خواهد شد كه البته اين مورد بستگي به روشن شدن اوضاع مالي باشگاه در اسرع وقت دارد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.