سید احسان قاضی زاده گفت: امسال برای اولین بار پرده نقالی 15 خرداد تهیه شده است که در روزهای یادواره توسط نقالان خوانده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، سید احسان قاضی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نشست خبری یادواره هنری "طلوع خرداد" که امروز در تالار وحدت با حضور حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حسین سیفی، مدیرعامل بنیاد رودکی و جمعی از خبرنگاران برگزار شد، گفت: برگزاری این برنامه در آستانه قیام 15 خرداد، ادای دین بسیار کوچکی برای پاسداشت نیم قرن مبارزه و حماسه سیاسی مردم ایران است.
قاضی زاده به تشریح برنامه های یادواره مذکور پرداخت و گفت: در حوزه تئاتر خیابانی 122 اثر به دبیرخانه واصل شده که 40 اثر متعلق به تهران و سایر اثرها برای 10 استان کشور است.
وی تاریخ شروع تئاترهای خیابانی را از روز پانزدهم خرداد دانست و تصریح کرد: همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره) 6 اجرا در مرقد مطهر ایشان خواهیم داشت.
این مقام مسئول در خصوص داور ها بیان کرد: داوری ها قبل از مراسم در روز 16 و 17 خرداد صورت می گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: امسال کارگاه آموزشی تئاتر خیابانی را برگزار می کنیم و علاوه بر آن برای اولین بار پرده نقالی 15 خرداد تهیه شده است که در این ایام توسط نقالان خوانده می شود و همچنین تعزیه کشف حجاب توسط هنرمندان اراکی اجرا خواهد شد.
وی به جشنواره خوشنویسی اشاره کرد و گفت: این جشنواره از 15 خرداد در پیشوا شروع می شود و به صورت سراسری در کشور ادامه دارد. 
قاضی زاده افزود: در این جشنواره از 9 استان 100 اثر نمایشگاهی با موضوع مفاهیم و جملات انقلاب و پیام های امام خمینی (ره) وجود دارد که توسط اساتید برجسته داوری می شوند و برگزیده آثار در کنار نمایشگاه عکسی که در تالار وحدت توسط بنیاد رودکی برپا می شود، به نمایش درمی آیند.
این مقام مسئول به فعالیت های جانبی اشاره کرد و گفت: از هنرمندان فعال در عرصه مبارزه با عوامل استکبار و صیانت از تفکرات امام خمینی (ره) تجلیل به عمل می آید و علاوه بر آن از بازمانده های شهدای 15 خرداد ورامین و پیشوا نیز تجلیل می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار