الگومحوري يا تدريس، از مؤثرترين وصحيح ترين روشها براي انتقال تجربيات و نگرش هاي حرفه اي به دانشجويان است.

سپیده محمدی دکترای پرستاری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران افزود: آموزش باليني دانشجويان پرستاري با هدفي فراتر از آموزش تكنيك هاي درماني صورت مي گيرد و بيشترين تاكيد آن بر روي شكل گيري هويت پرستاري و اجتماعي شدن دانشجويان است. 


وی گفت: در اين راستا الگومحوري يا تدريس با سرمشق شدن، از مؤثرترين و صحيح ترين روشها براي انتقال تجربيات و نگرش هاي حرفه اي به دانشجويان است؛ ولي با اين وجود، الگومحوري به عنوان استراتژي آموزشي عملي، به خوبي شناخته نشده و تدريسِ الگومحور، چالشِ كنوني برنامه درسي پرستاري است.

محمدی تصریح کرد: رشته پرستاري به گونه اي است كه در كلاس هاي نظري بيشتر به حيطه دانش توجه مي شود و انتظار مي رود آموزش حيطه عاطفي در آموزش بالين صورت گيرد. محيط بالين مكاني است كه به دانشجويان پرستاري فرصت مي دهد تا به صورت مداوم به مشاهده و مقايسه الگوها و تمرين رفتارهاي اساتيد و پرستاران بپردازند. 


این دکترای پرستاری اظهار کرد: از آنجا كه محيط بالين اصلي ترين مكان الگو گيري دانشجويان در زمينه اخلاق و ارتباط محسوب مي شود از اساتيد پرستاري انتظار مي رود تا با شناسايي بيشتر اين الگوي تدريس، نقش بسزايي در تربيت پرستاران شايسته داشته باشند و با ارتقا و شناسايي شخصيت خود به گونه اي رفتار كنند تا منجر به الگوگيري منفي توسط دانشجويان نگردند.
برچسب ها: الگو ، دانشجو ، تجربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار