بررسی ها نشان می دهند که اغلب بیماری های نوپدید و باز پدیدی در 30 سال اخیر به وقوع پیوسته اند و در حال حاضر نیز همچنان شاهد نوپدیدی و باز پدیدی بیماری های عفونی هستیم.

احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چه در سالهای اخیر بسیاری از بیماری های عفونی تحت کنترل در آمده اند و میزان ابتلا و مرگ و میر برخی از آنها به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته، اما این بیماری های همچنان یک معضل و مشکل عمده بهداشتی و درمان محسوب می شوند.
 
وی با اشاره به نوپدیدی و بازپدیدی های عفونی در جهان تصریح کرد: بسیاری از بیماری هایی که در گذشته وجود نداشته است، طی چند دهه اخیر با به عرصه  وجود گذاشته و مرگ و میر زیادی را در سنین مختلف به وجود آورده است.
 
سراوانی تاکید کرد: بررسی های مختلف نشان می دهند که اغلب بیماری های نوپدیدی و بازپدید در 30 سال اخیر به وقوع پیوسته اند و درحال حاضر نیز همچنان شاهد نوپدیدی و بازپدیدی بیماری های عفونی هستیم.
 
وی یاد آور شد: متاسفانه بسیاری از بیماری هایی که در گذشته به آنتی بیوتیک های موجود پاسخ می دادند،نسبت به این داروها مقاوم و فعال شده اند و در حال حاضر شاهد ایجاد برخی از گونه های خطرناک میکروبی هستیم که در قبل وجود نداشته اند. /ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.