آیت‌الله مکارم شیرازی تنها راه نجات امت اسلام و پیروزی در برابر صهیونیست‌ها را وحدت علمای اسلام و مسلمانان دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار شماری از علمای فلسطینی مقیم لبنان که به منظور شرکت در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام به جمهوری اسلامی ایران و شهر مقدس قم سفر کرده‌اند، با بیان اینکه که شادی شما ما را شاد و حزن و اندوه شما ما را نگران و اندوهگین می‌کند، ابراز امیدواری کرد که اینگونه سفرها سبب وحدت بیش از پیش مسلمانان شوند.

وی، وحدت در بین مسلمانان را اصلی مهم خواند و با استناد به آیات و روایاتی، از اختلاف و تفرقه به مثابه صاعقه و زلزله‌ای ویرانگر یاد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان ما مدام به دنبال ایجاد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند، بیان داشت: دشمنان ما بعد از زمین‌گیر شدن و شکست خوردن در عراق و افغانستان توطئه خود را در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و برادرکشی متمرکز کرده‌اند؛ در چنین شرایطی مسلمانان به ویژه علمای اسلام باید هوشیار باشند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با اشاره به تحولات سوریه تصریح کرد: مشکل سوریه تنها با اتحاد مسلمانان و به دست مردم خود این کشور حل می شود؛ نه اینکه کشورهای دیگر برای آنها تصمیم بگیرند؛ متأسفانه برخی از زعمای عرب روش دیگری را در پیش گرفته‌اند که هیچ نتیجه‌ای جز فساد و شیوع درگیری و اختلاف در بین مسلمانان نخواهد داشت.

در ابتدای این دیدار برخی از علمای حاضر در جلسه ضمن قدردانی از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و بیانات ارزنده ایشان، نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در جهان اسلام بسیار برجسته ارزیابی کردند و خواستار وحدت بیش از پیش مسلمانان به منظور مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی شدند./س

برچسب ها: قم ، وحدت ، علما ، نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.