عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه افزایش شهریه مدارس غیردولتی در این کمیسیون پیگیری می‌شود، گفت: به طور حتم بخش نظارت آموزش و پرورش باید وارد عمل شده تا از افزایش بی‌رویه شهریه مدارس غیردولتی جلوگیری کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ قاسم جعفری افزود:در حال حاضر افزایش بی‌رویه شهریه مدارس غیردولتی به مشکلی اساسی تبدیل شده که همین امر باعث می‌شود که خانواده‌ها فشار اقتصادی زیادی را متحمل شوند.

نماینده مردم بجنورد،مانه و سملقان،گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید نسبت به افزایش شهریه مدارس غیر دولتی تجدید نظر کرده و آن را با جدیت دنبال کند، ادامه داد: به طور حتم بخش نظارت آموزش و پرورش باید وارد عمل شده تا از افزایش بی‌رویه شهریه مدارس غیر دولتی جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بخشی از آسیب‌های افزایش شهریه در مدارس غیردولتی را جنبه تربیتی و سوء تربیتی دانش‌آموزان خواند و تصریح کرد:تغییرات پی در پی در حوزه مالی مدارس، باعث ترویج فرهنگ مصرف گرایی بین دانش‌آموزان شده و همین امر منجر می‌شود دانش‌آموزان در آینده نیز این روش را پیاده کنند.

جعفری، با بیان اینکه رعایت قاعده و قانون در آموزش و پرورش در بخش‌های مالی از اهمیت دو چندانی برخوردار است، یادآور شد: به طور حتم افزایش شهریه در مدارس غیر دولتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری می شود.

عضوهیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،علت گرایش خانواده‌ها به ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی را پایین بودن کیفیت آموزشی در مدارس دولتی خواند وگفت: متاسفانه در بیشتر مدارس دولتی خدمات خوبی ارایه نمی‌شود بنابراین بسیاری از خانواده‌ها حاضر به تحمل فشارهای اقتصادی می‌شوند تا فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند./س

برچسب ها: پیگیری ، افزایش ، شهریه ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.