نیروهای امنیتی ترکیه، روز گذشته 24 کاربر شبکه‌های اجتماعی را به اتهام نشر اکاذیب و تحریک افکار عمومی در «ازمیر» دستگیر کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری «جیهان»، نیروهای امنیتی ترکیه در شهر ساحلی «ازمیر» واقع در غرب این کشور، 24 نفر را به اتهام جرایم اینترنتی و نشر اکاذیب و تحریک به فتنه‌گری و خشونت در شبکه‌های اجتماعی «توییتر» و «فیس بوک» دستگیر کرد.

بر اساس این گزارش، شعبه مبارزه با جرایم اینترنتی و اطلاعاتی، با زیرنظر گرفتن افرادی که از طریق کاربری‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی به خشونت و فتنه در ترکیه تحریک می‌کنند، آی پی رایانه‌های آنها را شناسایی و سپس این افراد را دستگیر کرد. این افراد پس از بازجویی به دادگاه برده می‌شوند تا طبق ماده 216 قانون کیفری ترکیه درباره تحریک افکار عمومی مجازات شوند.

این در حالی است که اعتراض‌های مردمی در ترکیه ادامه دارد و تظاهرات‌کنندگان ترک به اعتراض‌های خود در دو شهر استانبول و آنکارا ادامه می‌دهند.

نیروهای پلیس ترکیه برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گازهای اشک‌آور و آب با فشار قوی استفاده می‌کنند، تظاهرات‌کنندگان معترض ترک تلاش می‌کنند تا به سوی دفتر نخست وزیر ترکیه در این دو شهر حرکت کنند که با ممانعت نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه مواجه شده‌اند.

صرف نظر از دو شهر استانبول و آنکارا، شهر «هاتای» در جنوب شرقی ترکیه در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه قرار دارد، شاهد اعتراض‌های مردمی مشابهی بوده است.

این تظاهرات‌ها از جمعه گذشته در اعتراض به طرح دولت ترکیه برای تبدیل بوستان تاریخی «قیزی پارک» به یک مرکز فرهنگی و تجاری در استانبول آغاز شد و به برخی شهرهای دیگر از جمله، ازمیر و آنکارا نیز کشیده شد.

برچسب ها: ترکیه ، وبگردی ، اعتراضات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار