دولت جدید تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست رامی الحمد الله پنجشنبه شب در حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان سوگند یاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، مراسم تحلیف دولت جدید کرانه باختری رود اردن که جانشین دولت مستعفی سلام فیاض شد ، با حضور جمعی از مسئولان سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف) و تشکیلات خودگردان برگزار شد.

دولت رامی الحمد الله که رئیس دانشگاه النجاه نابلس بود، پانزدهمین دولت فلسطین از زمان تشکیل تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 1993 است . دولت سلام فیاض اواسط ژانویه گذشته استعفا کرده بود .

20 وزیر و دو معاون نخست وزیر اعضای کابینه رامی الحمد الله را تشکیل می دهند .

بیشتر وزرا در دولت مستعفی سلام فیاض در کابینه جدید در مقام خود باقی ماندند .

ریاض المالکی وزیر خارجه ، سعید ابو علی وزیر امور داخلی و علی مهنا وزیر دادگستری از جمله افراد شاخصی هستند که در مقام خود در کابینه جدید حضور دارند .

شکری بشاره وزیر دارایی ، جواد عواد وزیر بهداشت ، نبیل الضمیدی وزیر راه و ترابری ،سائد الکونی وزیر امور خودگردانی و کمال الشرافی وزیر امور اجتماعی از جمله افراد جدید در دولت رامی الحمد الله هستند .

محمود عباس یکشنبه گذشته رامی الحمد الله را مامور تشکیل کابینه جدید در کرانه باختری رود اردن کرد .

عباس پس از آن اعلام کرده بود به توافقنامه های آشتی ملی فلسطین که پیشتر در قاهره و دوحه به امضا رسیدند،‌ پایبندی کامل دارد و در عین حال بر علاقمند کامل خود برای اجرایی شدن مفاد این توافقنامه ها بر اساس جدول زمانی مورد توافق میان فتح و حماس در قاهره تاکید کرد.

الحمد الله در مراسم تحلیف دولت جدید تشکیلات خودگردان اعلام کرد به برنامه ها و سیاست های محمود عباس کاملا پایبند است .

بر اساس توافق اخیر مسئولان فتح و حماس در قاهره ، دولت انتقالی رامی الحمد الله برای یک دوره زمانی محدود و تا زمان تشکیل دولت وحدت ملی فلسطین فعالیت خواهد کرد .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار