عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محال خواندن پیش گرفتن سیاست تنش‌زدایی با آمریکا گفت: مردم در انتخاب اصلح رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمود عبداللهی با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری و شاخصه‌هایی که امام راحل بیان فرموده بودند، ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح را به صورت کامل بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود روز 14 خرداد ماه به صورت مبسوط به بیان ویژگی‌های رئیس جمهور پرداختند و خطوط کلی را تعیین کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقتدارگرایی و عزت مداری را یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور برشمرد و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در معرض تهاجمات و موضع‌گیری‌های استکبار جهانی قرار داشتیم اما همین قاطعیت و اقتدارگرایی است که نظام را تاکنون حفظ کرده است.

وی با اشاره به سخن امام راحل که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» عنوان کرد این سخن به معنای آن است که رئیس جمهور باید عقلانیت و تدبیر را پیشه خود ساخته و در مجامع بین‌المللی با اقتدار حاضر شود اما ارتباطات نباید به گونه‌ای باشد که تنش ایجاد کند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: سخنان ساده لوحانه در مورد ارتباط با آمریکا چراغ سبز نشان دادن به دشمن است.

وی در عین حال عنوان داشت: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌ها و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا نشان از آن دارد که مردم در خط امام و رهبری حرکت می‌کنند و هرگونه شعار تنش‌زدایی با آمریکا در تضاد با شعار استقلال و آزادی و اقتدارگرایی است./س

برچسب ها: قم ، انتخاب ، اصلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.