در روز مدتی از زمان خود را به سکوت بگذرانید و ذهنتان را از تمامی فکرها رها و روحتان را متوجه خداوند کنید

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : دعا کردن آدمی را به آرامش روح و جسم می رساند و باعث می شود که مخلوق به خالق خود نزدیکتر شود و از او طلب حاجت و نیاز کند.

علم الهدی کارشناس مذهبی بیان کرد: در نظام هستی با بهره گیری صحیح دعا کردن رابطه خود با پروردگار عالمیان را بهم نزدیک تر می کنیم به این دلیل که انسانها بنده های ضعیفی هستند و ضعف آنها نقطه ای از اختیارات خداوند است. با خدا صحبت کنیم همانگونه که با دیگران صمیمانه سخن می گویید و بدانید همیشه به خالق خود نیازمندید.

علم الهدی افزود: انسان ها در عجز و ناتوانی خود همیشه خداوند را می خوانند و  با این کار غرور خود را برای خالق خویش می شکنند و حلقه های خود را با پروردگار گسترده تر و رابطه ای که انسان ها در مواقع دعا کردن با خالق خویش برقرار می کنند به آن آرامش و همیشه آنها را محتاج خالق جهانیان می کند. هنگامی که دست به دعا برمی داریم و هر چه در دل است را به خالق می گوییم او با اشتیاق شما را اجابت می کند زیرا که پرودگار ما دوست دارد و به ما اهمیت و ارزش می دهد.

علم الهدی تصریح کرد: هنگام دعا انسانها رابطه عمیق و وسیعی با پرودگار خود برقرار و به دعا اصرار می ورزند و دعا کردن به سلامت جسم و روح کمک و جانی تازه به آدمی می بخشد. با پرودگار با زبان دل حرف بزنید زبانی که دوست دارد عده ای از مردم احساس می کنند چون گناهکارند نمی توانند به خدا نزدیک و با او صحبت کنند اما خداوند بخشنده و مهربان است و سخن تمام بندگانش را می شنود.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: وقتی که انسان ها گناه می کنند مرزی بین خود و خالق خویش می بینند اما خداوند لطف و عنایتش را همیشه به بندگان هدیه می دهد.
با ایمان و اعتقاد قلبی با خداوند صحبت و یادتان باشد وقتی هنگام دعا خواسته ای را از خداوند طلب می کنید متوجه باشید مطابق صلاح پرودگار باشد.

علم الهدی خاطرنشان کرد: دعا به شرطی که خالصانه و از عمق دل از خداوند طلب شود برآورده و دعایی که در آن ریا باشد به مرحله اجابت نمی رسد. با دعا کردن خالصانه برای خود و دیگران از خداوند طلب یاری کنید و زندگی خود را به پرودگار جهانیان برسانید و بدانید او همیشه منتظر شماست تا به سوی کمال و خوشبختی هدایت شوید و یادتان نرود اگر روزی دعا نکنید ضعیف می شوید./ف

گزارش از مینا افسریان
برچسب ها: نیایش ، نردبان ، عروج ، جسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار